فعالان قرآنی پیگیر راه‌اندازی مؤسسه فرهنگی قرآنی در کامیاران باشند
کد خبر: 3725106
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

فعالان قرآنی پیگیر راه‌اندازی مؤسسه فرهنگی قرآنی در کامیاران باشند

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به فعالیت انجمن های قرآنی اشاره و تاکید کرد: فعالان قرآنی کامیاران بایستی پیگیر تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآنی در این شهرستان باشند.

فعالان قرآنی پیگیر راه‌اندازی مؤسسه فرهنگی قرآنی در کامیاران باشند

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، سوم تیرماه در دومین نشست خود با هنرمندان کامیاران که به منظور رفع مشکلات فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی مسائل، بررسی مشکلات و کارکارشناسی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله اهداف سفرهای شهرستانی است.
وی خواستار توجه ویژه به مراکز و مجامع فرهنگی کامیاران جهت پویایی در این حوزه شد و افزود: شهرستان کامیاران قطب موسیقی کردستان است و هنرمندان به نام و خوبی در این حوزه دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اظهار تأسف از افول برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه موسیقی شهرستان کامیاران بیان کرد: لازم است هنرمندان و فعالان فرهنگی این شهرستان نسبت به احیا جایگاه موسیقی کامیاران تلاش کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر حمایت از گروه‌های تئاتر عنوان کرد: لازم است گروه های نمایشی این شهرستان نسبت به ثبت گروه های خود و اجرای عمومی تئاتر اقدام کنند.
قلعه‌شاخانی، نبود زیر ساخت های فرهنگی و هنری مناسب، مشکلات عرصه اقتصاد فرهنگی و گمنام ماندن مشاهیر و مفاخر کورد از بزرگترین مشکلات و دغدغه های کاری حوزه فرهنگی استان برشمرد.
وی با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های فرهنگی در حوزه زیرساختی در دستور کار است، اعلام کرد: برای رفع مشکل زیرساخت های فرهنگی استان، ایجاد یک مکان فرهنگی در هر شهرستان مدنظر قرار گرفته است که بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان سال پیگیری می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری کنگره مفاخر و مشاهیر کورد خبر داد و افزود: این کنگره به منظور معرفی و شناخت بزرگان عرصه فرهنگ و هنر کردستان در سطحی ملی تا پایان سال برگزار می شود.
وی گفت: اعتبار برگزاری جشنواره هوره و ادبی پرژه در شهرستان کامیاران تامین و امسال شاهد برگزاری این جشنواره ها خواهیم بود.
قلعه‌شاخانی بر برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان این شهرستان در مرکز استان تاکید کرد و ادامه داد: هنرمندان این شهرستان بایستی مطالبه‌گر حق خود باشند.
وی در ادامه به انجمن ادبی شیوا با همکاری انتشارات کامیاران ماموریت داد نسبت به جمع آوری آثار ادبا و نویسندگان فاخر کامیاران همت کنند و به فراخور وسع مالی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد کامیاران جهت چاپ این آثار تلاش کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به فعالیت انجمن‌های قرآنی اشاره و تاکید کرد: فعالان قرآنی کامیاران بایستی پیگیر تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآنی در این شهرستان باشند.
یادآور می‌شود؛ در پایان این نشست از پوستر جشنواره ادبی پرژه که زمستان امسال در کامیاران برگزار می‌شود، رونمایی شد.
انتهای پیام

captcha