مسئولان به وعده‌های حمایتی از امور قرآنی عمل نکردند
کد خبر: 3725087
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مدیر مؤسسه خادم‌الرضا زابل:

مسئولان به وعده‌های حمایتی از امور قرآنی عمل نکردند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه خادم الرضا زابل گفت: بعضی از مسئولان قول مساعد برای حمایت مالی از مؤسسات قرآنی دادند، اما به وعده‌هایشان عمل نکردند.

مسئولان به وعده‌هایشان عمل نکردند

حسن صیادی مدیر مؤسسه خادم الرضا زابل در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: مؤسسه خادم الرضا فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرده است و در سال 93 مجوز فعالیت خود را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اخذ کرده است.
وی گفت: معمولا در این دوره تابستان 180 شرکت‌کننده در مؤسسه داریم و در تمام شعب این مؤسسه به 900 نفر هم می‌رسد که در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند. در ترم بهار و در ایام مدارس در خود زابل 60 تا 70 شرکت‌کننده در کلاس‌های آموزش قرآن داشتیم.
مدیر مؤسسه خادم الرضا بیان کرد: تعداد مربیان این مؤسسه 24 نفر است و این مؤسسه در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز، شعبه دارد.
صیادی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان دوره تفسیر قرآن با حضور استاد حوزه علمیه حسینی جدلی برگزار شد. همچنین محفل انس با قرآن کریم و دوره‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی برای بزرگسالان و دوره‌های حفظ قرآن و حفظ موضوعی و ... برای خردسالان برگزار کردیم.
وی بیان کرد: متأسفانه ما در مضیقه مالی هستیم و اینجا منطقه محروم کشور است و مردم توانایی مالی خوبی ندارند، بعضی از روستاها آب ندارند و با تانکر از آب استفاده می‌کنند و در چنین شرایطی ما برای کارهای قرآنی و فرهنگی مشکل مکان و مشکل مالی داریم و کارهای فرهنگی به سختی انجام می‌شود. ما حتی وسایل سرمایشی در این گرمای طاقت فرسای سیستان در کلاس‌ها نداریم. بعضی از مسئولان قول مساعد برای حمایت مالی دادند و وعده دادند، اما به وعده‌هایشان عمل نکردند. مسئولان به این گونه کارهای فرهنگی توجه نمی‌کنند. گاهی خیرین می‌آیند اما به جاهای دیگر سوق داده می‌شوند و کار فرهنگی انجام نمی‌شود وهزینه می‌کنند، اما هزینه‌هایی که اشتباه است و فایده‌ای ندارد.

یادآور می‌شود، این مؤسسه در زابل خیابان فردوسی، بین فردوسی 25 و 27، روبه‌روی بیلان 40 واقع شده است.
انتهای پیام

captcha