تأکید لاریجانی بر هدایت نقدینگی به سمت نیازهای جامعه/ جهانگیری راهکاری ارائه نداد
کد خبر: 3724998
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
لاهوتی درباره جلسه غیرعلنی مجلس عنوان کرد:

تأکید لاریجانی بر هدایت نقدینگی به سمت نیازهای جامعه/ جهانگیری راهکاری ارائه نداد

گروه اقتصاد ــ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره ساماندهی بازار سکه و ارز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور را تشریح کرد.

تأکید لاریجانی بر هدایت نقدینگی به سمت نیازهای جامعه/ جهانگیری راهکاری ارائه نداد

به گزارش ایکنا، در روزهای اخیر نوساناتی در بازار طلا، سکه و ارز رخ داد که شاید بتوان گفت در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است؛ به گونه‌ای که قیمت هر سکه طلا در روز گذشته به دو میلیون و ششصد هزار تومان هم رسید و قیمت دلار در بازار آزاد هم از هشت هزار تومان تجاوز می‌کند. این وضعیت نگران‌کننده باعث شده تا دولت و مجلس در تلاش برای مدیریت این وضعیت و مقابله با بحران‎های اقتصادی پیش رو بیفتند. در همین راستا، امروز یکشنبه سوم تیرماه نیز جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به همین مسئله اختصاص داشت.
مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در همین رابطه به ایکنا گفت: جلسه غیرعلنی امروز با حضور اسحاق جهانگیری و برخی از وزرا برگزار شد و تأکید جناب آقای لاریجانی و نمایندگان مجلس بر این بود که دولت باید نقدینگی موجود در جامعه که حدود هزار و هفتصد هزار میلیارد تومان است و در سال آینده به هزار و نهصد هزار میلیارد تومان می‌رسد را به سمت نیازهای جامعه هدایت کند.
وی ادامه داد: ما نباید نگاه بدبینانه‎ و منفی نسبت به مردم داشته باشیم؛ چراکه وقتی مردم مشاهده کنند ارزش پولی که در اختیار آنهاست دائما در حال کاهش است بنابراین نقدینگی خود را در جایی به کار خواهند گرفت که سودی برای آنها در پی داشته باشد.
منتخب مردم لنگرود در خانه ملت تأکید کرد: اگر هم دولت، آرامش و امنیتی را در اقتصاد ایجاد نکرد، آنگاه طبیعتا این نقدینگی به سمت طلا، ارز، زمین و .... خواهد رفت و هرجا هم برود، ایجاد مشکل خواهد کرد. شخص آقای لاریجانی بر روی این موضوع تأکید بسیاری داشتند تا ان‌شاءالله از آسیب‌هایی که ممکن است پدید بیاید، جلوگیری شود.
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس درباره راهکارهای جهانگیری برای ایجاد ثبات در بازار سکه و ارز عنوان کرد: ایشان اشاره‌ای به راهکار نداشتند اما قبول داشتند که این نقدینگی باید به خوبی هدایت شود.
انتهای پیام

captcha