دلیل لغو جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از زبان دبیر شورا/ 4 میلیارد در صندوق
کد خبر: 3724942
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

دلیل لغو جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از زبان دبیر شورا/ 4 میلیارد در صندوق

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: امسال هشت میلیارد از بودجه ۹۷ توسط دولت تخصیص داده شد که چهار میلیارد به صندوق وارد و مابقی تا حدود دو هفته آینده واریز می‌شود.

 دلیل لغو جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از زبان دبیر شورا/ 4 میلیارد در صندوق

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «نمای نزدیک» رادیو قرآن روزگذشته، دوم تیرماه با اشاره به لغو جلسه شورای توسعه گفت: معمولا با هماهنگی اولیه جلسه پیگیری می‌شود و یک هفته قبل از تشکیل جلسه دعوت صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه جلسه شورا هر دو ماه یکبار برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه جلسه شنبه بعدازظهر برگزار می‌شود و شنبه صبح برای نهایی شدن جلسه چک می‌شود، امروز حد نصاب اعضا را بررسی کردند و هیچ کدام از وزرا امکان حضور نداشتند، علاوه بر اینکه بعضی از اعضا نیز نتوانستند حضور یابند و ساعت ۱۱ اعلام شد که جلسه موکول به هفته‌های آینده شود.
محمدی معمولا با بیان اینکه ما شش جلسه در سال موظفی داریم که هر دو ماه یکبار برگزار می‌شود، اظهار کرد: جلسه‌ای که در نمایشگاه قرآن برگزار شد با تأخیر بود، اما جلسه 2 تیر، سر تاریخ خود بود که برگزار نشد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به روند اجرای اتحادیه مدغم قرآنی تصریح کرد: اساسنامه مشترک اتحادیه در شورا گردش کار شد و دو سه مورد ارجاع شد به خود هیئت تا بررسی کنند و هر نظری دارند در نهایت در هیئت نهایی شود و هر لحظه نظر جمع در هیئت در شورای توسعه ارائه شد ما خارج از دستور تصویب می‌کنیم.
وی با بیان اینکه ظاهرا کار به پایان رسیده و امروز قرار بود، بحث کنیم، ادامه داد: طی هفته‌های آینده بحث را می‌بندیم، مشکلات استان تهران با سعه صدر و اعمال نظر و حسن نیت در دو طرف حل و فصل می‌شود و سال ۹۷ شاهد راه‌اندازی اتحادیه واحد کشوری قرآنی هستیم با سازوکار منسجم و خوب و یک هماهنگی نظم‌دهی و سازماندهی جدیدی در سطح کشور صورت خواهد گرفت.
محمدی با اشاره به واریز بودجه قرآنی در سال ۹۷ گفت: امسال هشت میلیارد از بودجه ۹۷ توسط دولت تخصیص داده شد که چهار میلیارد به صندوق واریز و چهار میلیارد، یک تا دو هفته آینده واریز می‌شود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته تخصیص تشکیل جلسه داد و هفته آینده قرار شد کمیسیون‌های سه‌گانه گزارش دستگاه‌ها را بفرستند و زمانی که عملکرد و هزینه‌کرد بودجه هر دستگاه تایید شد ۶۰ درصد بودجه یک .جا واریز شود.

انتهای پیام

captcha