تلاش تونس برای سازماندهی مکتب‌خانه‌های قرآنی
کد خبر: 3724845
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

تلاش تونس برای سازماندهی مکتب‌خانه‌های قرآنی

گروه بین‌الملل ـ وزارت امور دینی تونس با همکاری پارلمان این کشور، در حال بررسی طرحی برای سازماندهی فعالیت مکتب‌خانه‌های قرآنی، توسعه و به‌روز رسانی شیوه‌های آموزشی آنهاست.

تلاش تونس برای سازماندهی مکتب‌خانه‌های قرآنی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید؛ احمد عظوم، وزیر امور دینی تونس در جلسه‌ای با کمیسیون زن، خانواده و کودک پارلمان تونس در ارتباط با برنامه‌های این وزارتخانه برای سازماندهی مکتب‌خانه‎‌های آموزش قرآن و تصویب قوانین ضروری به منظور مقابله با مکتب‌خانه‌های  بدون مجوز گفت‌وگو بحث و تبادل‌نظر کرد.

نمایندگان پارلمان تونس در این دیدار ضمن هشدار نسبت به ورود انجمن‌های مشکوک و فاقد مجوز و به دور از نظارت وزارت امور دینی به حوزه آموزش کودکان، این مسئله را به مثابه ترویج تندوری و مخالفت با اسلام معتدل و میانه‌رو که حکومت تونس برپایه آن بنا شده است، توصیف کردند.

اعضای پارلمان تونس همچنین بر ضرورت رعایت مصلحت کودکان و نظارت بر برنامه‌های مربوط به آنها از طریق هماهنگی میان وزارتخانه‌های دخیل در این امر به ویژه وزارت‌خانه امور زن، کودک و خانواده تاکید کردند.

احمد عظوم، وزیر امور دینی تونس نیز با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای تهیه برنامه‎‌ای جدید و همگام با پیشرفت تکنولوژی ویژه مکتب‌خانه‎های سنتی آموزش قرآن، بر ضرورت اقدامات قانونی و اهمیت مشارکت پارلمان در تهیه این برنامه تاکید کرد.

تلاش تونس برای سازماندهی مکتب‌خانه‌های قرآنی

وی افزود: بر اساس برنامه جدید، شکل قدیمی مکتب‌خانه‌ها تغییر کرده و مکتب‌خانه‌های جدید به آموزش قرآن و تفسیرحقیقی آموزه‌های دینی وآماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه پرداخته و از محیطی برای بازی بهره‌مند هستند.

رمزی سالم، رئیس بخش مکتب‌خانه‎ها در وزارت امور دینی تونس نیز با بیان این که هم اکنون بیش از 47 هزار کودک 4 تا 5 ساله در بیش از 1662مکتب‌خانه وابسته به این وزارت‌خانه، به امر فراگیری قرآن مشغول هستند، تصریح کرد: افزایش حضور زنان در این بخش یکی از تغییرات ایجاد شده به شمار می‌رود به گونه ای که نسبت معلمان زن 60 درصد از تعداد معلمان مرد در این زمینه بیشتر است.

انتهای پیام

captcha