هدف بعثت، كمال بشری است/ به هر طریق ممكن به تبلیغ دین بپردازیم
کد خبر: 3705507
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
شهاب مرادی:

هدف بعثت، كمال بشری است/ به هر طریق ممكن به تبلیغ دین بپردازیم

گروه اجتماعی ـ فعال مذهبی و رسانه‌ای کشورمان با یادآوری اینكه هدف بعثت پیامبر(ص) دستیابی به كمال بشری است، از مردم خواست تا به هر طریق ممكن به تبلیغ دین پرداخته و پیامبر خود را تنها نگذارند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت الاسلام شهاب مرادی، فعال مذهبی و رسانه‌ای کشورمان شب گذشته، 24 فروردین‌ماه در مراسم جشن بعثت رسول مکرم اسلام(ص) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، تأكید كرد كه هدف بعثت تمام انبیای الهی، قطعاً توحید و انسان‌سازی است.
وی با یادآوری حدیث مكارم‌الاخلاق پیامبر مكرم اسلام(ص) افزود: لازمه این حدیث، اعتقاد و ایمان به وحدانیت و توحید است و در ادامه آن نیز رسیدن به كمال، رشد و بلوغ یافتن است كه در این صورت مكارم اخلاق رخ می‌دهد و این همان هدف بعثت است.
مرادی، مهم‌ترین عبادت را ایمان و توحید دانست و گفت: در ماه رجب، ذكر توحیدی لا اله الا الله، یكی از مهم‌ترین اذكاری است كه برای این ماه وارد شده است و لازم است در این فرصت باقی مانده از این ماه سراسر نور و رحمت الهی از گفتن این ذكر و همچنین قرائت سوره توحید غافل نشویم.

لزوم توجه به مراتب اعتقادات و عبادات در دین
این پژوهشگر دینی كشورمان با تأكید بر اینكه هدف اصلی بعثت پیامبر(ص)، توحید است، گفت: در دین، ابتدا اصول و بعد از آن فروع و در ادامه آن نیز اخلاق باید مدنظر اهل ایمان قرار گیرد.
وی مردم را به داشتن مكارم اخلاقی چون رعایت عدالت و انصاف دعوت كرد و افزود: امروز آن چیزی كه از مسلمانان انتظار می‌رود داشتن همین مكارم اخلاقی مثل انصاف و حدود خداست، بنابراین یك كاسب مسلمان باید حلال و حرام را رعایت كرده و حسن خلق داشته باشد.

بانك‌های مسلمانان، معامله ربوی انجام ندهند
مرادی،‌ همچنین پرهیز از رشوه دادن و گرفتن و احتكار و ربا را از دیگر مواردی دانست كه در مكارم اخلاق اسلامی باید بدان توجه داشت و ادامه داد: امروز از هیئت مدیره یک بانک که مسلمان هستند اولین انتظار این است که معامله ربوی انجام ندهند و آلوده به کسب حرام نشوند که در این راستا موضوع جریمه دیرکرد درست نیست و نباید گرفته شود.

پیامبر(ص) خود را بی‌یاور نگذاریم
این فعال مذهبی و رسانه‌ای کشورمان همچنین این نكته را یادآور شد كه هر پیامبری كه مبعوث شده است نیاز به همراه و انصاف دارد بنابراین ختمی مرتبت و آخرین رسل نیز نیاز به همراهی و نصرت دارد كه می‌تواند در قالب و اشكال مختلف نمایان شود به‌عنوان مثال حجاب و عفاف بانوان، دفاع از واجب و پرهیز از حرام از سوی هم آقایان و هم بانوان بهترین كمكی است كه می‌توان به ختمی مرتبت داشت.

به هر طریق ممكن به تبلیغ دین بپردازیم
وی از مردم خواست تا فرزندان خود را به‌گونه‌ای تربیت كنند كه یار و یاور پیامبر مكرم اسلام(ص) باشند زیرا پیامبر(ص) مبلغ و تبلیغ دینش می‌خواهد بنابراین باید تلاش كنیم از هر طریق و در هر جایی به تبلیغ دین بپردازیم.

نماز خواندن و قرائت قرآن را نشان دهید
مرادی، پوشیدن لباس مشکی در محرم و نصب یک پرچم بر روی درب خانه که در محرم یا حسین(ع) بر روی آن نوشته شده باشد را نمونه‌هایی از تبلیغ دین عنوان كرد و گفت: نماز خواندن، عبادت و قرائت قرآن را نشان دهید و اظهار کنید و به گونه‌ای رفتار کنید که هر کس می‌بیند بگوید این شیعه علی بن‌بی طالب(ع) است و بتواند به شما اعتماد کند.
این پژوهشگر دینی كشورمان در پایان، حسن خلق و وفاداری و احترام به بزرگتر و محبت با کوچکتر را در کنار این عبادات مورد تأكید قرار داد.
انتهای پیام

captcha