طرح حفظ قرآن کریم در زندان نقده نتیجه مطلوبی داشت
کد خبر: 3701298
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

طرح حفظ قرآن کریم در زندان نقده نتیجه مطلوبی داشت

گروه فعالیت های قرآنی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پیرانشهر و نقده گفت: خوشبختانه اجرای طرح حفظ قرآن کریم در زندان نقده نتیجه مطلوبی داشت.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حسین منفردی با اشاره به اینکه امسال تعداد ۱۳۹ نفر در نقده شامل ۸۵ نفر در آزمون کتبی و ۴۸ نفر در آزمون شفاهی قرآن کریم ثبت نام کردند گفت: آزمون کتبی در دانشگاه پیام نور برگزار شد و مجری آن نیز اداره فرهنگ و ارشاد بود.

وی افزود: یک قسمت نیز در اداره زندان نقده با حضور ۳۲ نفر برگزار و خوشبختانه این طرح در زندان نتیجه مطلوبی داشته و نزدیک ۲۰ نفر حافظ قرآن شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پیرانشهر و نقده با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در راه برگزاری این آزمون، ثبت نام بود تصریح کرد: از سوی دیگر اطلاع رسانی چندانی انجام نشد و ثبت نام سایت نیز مبهم بود و همچنین هزینه ثبت نام اینترنتی نیز مزید بر علت شد چون اگر رایگان برگزار می شد،تعداد بیشتری در آن شرکت می کردند.

منفردی بیان کرد: منابع آزمون نیز آن طور که در دستورالعمل اعلام شده بود نبود و علاوه بر آن، عدم حمایت مالی مثل سالیان گذشته برقرار بوده چون هزینه ها روی کاغذ مشخص شده در حالی که اداره کل اوقاف و اداره کل فرهنگ و ارشاد عنوان کردند که هزینه ای از این بابت ریخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه موسسه معین این آزمون، "آل یاسین" بود تصریح کرد: این موسسه باید پیش از برگزاری آزمون، هزینه ها را پرداخت می کرد در حالی که این کار انجام نشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پیرانشهر و نقده در ادامه اظهار کرد: در پیرانشهر و در آزمون کتبی نیز ۱۰ نفر شرکت کرده و در آزمون شفاهی هیچ شرکت کننده ای نبود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین نقطه مثبت برگزاری این آزمون این بود که امسال به صورت متمرکز با همکاری و اتحاد ادارات اوقاف و ارشاد برگزار شد گفت: خوشبختانه این خود سبب کاهش هزینه ها شده و موازی کاری نیز پیش نیامد.
انتهای پیام

captcha