قاریان «شوق تلاوت» آینده خوبی دارند/ مسئولان این طرح را رها نکنند
کد خبر: 3700858
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
شاه‌میوه:

قاریان «شوق تلاوت» آینده خوبی دارند/ مسئولان این طرح را رها نکنند

گروه مسابقات ـ داور بین‌المللی کشورمان گفت: اگر مسئولان، طرح «شوق تلاوت» را رها نکنند و برنامه‌ای برای آینده این قاریان نوجوان داشته باشند، قطعاً طی سال‌های آینده قاریان مبرز و ممتازی را برای مسابقات بین‌المللی قرآن تربیت خواهند کرد.

غلامرضا شاه‌میوه، قاری، داور و پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق درخصوص برپایی رقابت‌هایی چون شوق تلاوت در ایجاد انگیزه میان جوانان گفت: یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات در قیاس با سایر مسابقات قرانی کشور، این است که جایزه این مسابقات، جایزه معنوی است و حضور در عتبات عالیات انگیزه را میان علاقه‌مندان بالا می‌برد تا در این مسابقات حضور پیدا کنند و فعالیت بیشتری در این عرصه از خودشان نشان دهند.
وی ادامه داد: اما فکر می‌کنم ابتکاری که مؤسسه قرآنی صراط به خرج داده است و هر روز منتخبان مسابقات مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی شوق تلاوت را به این سفر می‌آورد و تحت اردوهایی برای آنها کلاس می‌گذارد و برنامه محفل برای آنها ترتیب داده می‌شود، موجب می‌شود تا این قاریان هم تجربه بین‌المللی پیدا کنند و هم حضور در این مکان مقدس این انگیزه را ایجاد می‌کند که سال‌های بعد با فعالیت بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنند.
شاه‌میوه عنوان کرد: خوشبختانه طی این چند سال دوستان توفیق داشتند جمع زیادی از نوجوانان را به زیارت عتبات عالیات ببرند و راهی را برای بهره‌‌مندی قاریان نوجوان از این فضای معنوی باز کنند.
وی در‌خصوص تأثیر برنامه‌های چهره به چهره آموزشی اساتید قرآن با قرآن‌آموزان، ادامه داد: قطعاً تلاوت قرآن و آموزش‌های وابسته به آن به شکلی است که قاری به صورت شفاهی و در حضور استاد به تلاوت قرآن بپردازد و اشکالات قاری توسط استاد برطرف شود.
این مدرس قران اظهار کرد: البته در این مراحل می‌توان از منابع آموزشی نیز بهره برد اما اثری که کار مستقیم آموزشی و اصطلاحاً چهره به چهره دارد، این منابع آموزشی ندارد بنابر این، قاریان نوجوان طی این طرح از محضر اساتید بهره‌مند می‌شوند و این خود می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
وی درخصوص آینده طرح «شوق تلاوت» پیش‌بینی کرد: فکر می‌کنم اگر مسئولان این طرح را رها نکنند و برنامه‌ای برای آینده این قاریان نوجوان داشته باشند و بعد از برپایی این طرح رها نشوند می‌تواند ثمره خوبی داشته باشد و ما طی سال‌های آینده قاریان مبرز و ممتازی از نظام جمهوری اسلامی ایران که در سطح بین‌المللی بتوانند بدرخشند از قالب این طرح می‌توانیم تربیت کنیم.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از22 تا 28 اسفندماه در کربلای معلی در حال برپایی است.
انتهای پیام

captcha