آینده روشنی در انتظار فعالیت‌های قرآنی نیست
کد خبر: 3672972
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

آینده روشنی در انتظار فعالیت‌های قرآنی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک نماینده مجلس با اشاره به اندک بودن بودجه اختصاص یافته به فعالیت‌های قرآنی در سال آینده و پرداخت نشدن بودجه سال‌های قبل گفت: در این شرایط نمی‌توان آینده روشنی را برای فعالیت‌های قرآنی متصور بود.

سید محمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، در رابطه با بودجه اختصاص یافته به فعالیت‌های قرآنی در سال 97، اظهار کرد: بودجه سال‌های قبل برای فعالیت‌های قرآنی نیز هنوز به طور کامل پرداخت نشده است، چه برسد به اینکه بخواهیم معترض میزان اندک آن برای سال آینده شویم.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بعضا شاهد نوعی بی‌توجهی و کم‌توجهی به نهادهای فرهنگی و دینی هستیم، افزود: چهار سال است که بودجه مساجد و حوزه‌های علمیه پرداخت نشده، در صورتی که 120 میلیارد تومان برای آنها پیش‌بینی شده بود.
ابطحی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی باید ردیف بودجه‌های قرآنی را تجمیع و متولی اصلی آن را مشخص کرده و همه دستگاه‌ها را مکلف کند تا در مسیر خود حرکت کنند و برای مثال، اگر خبرگزاری ایکنا نیز زیر مجموعه دستگاهی محسوب می‌شود، از طریق همان دستگاه بودجه خود را دریافت کند؛ در غیر این صورت، در شرایطی که هزینه‌های جاری دولت به بیش از 700 هزار میلیارد تومان رسیده و بودجه‌های عمرانی کاهش یافته است، نمی‌توان آینده روشنی را برای امور تبلیغی و فرهنگی متصور شد.
وی خاطر نشان کرد: دولت معتقد است نان شب مردم و حقوق کارمندان و بازنشسته‌ها واجب‌تر است، در نتیجه بودجه‌های فرهنگی را کاهش می‌دهد؛ بنابراین به عقیده ما فرهنگ مظلوم است. انقلاب اسلامی که بر پایه قرآن و آموزه‌های قرآنی شکل گرفته و قرار بود بر پایه آموزه‌های قرآنی و دینی حرکت کند، محصور مانده و مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی حاصل بی‌توجهی به این آموزه‌هاست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه البته ما برای افزایش بودجه فعالیت‌های قرآنی تلاش خود را به کار می‌گیریم، بیان کرد: برخی دستگاه‌ها که مورد بی‌توجهی دولت قرار می‌گیرند، بودجه بسیار اندکی دریافت می‌کنند که باعث می‌شود قادر به انجام مأموریت‌های خود نباشند.

captcha