مدافعان حرم تنها در سوریه و عراق نیستند/ اهمیت توجه به سومين حرم اهل بيت(ع)
کد خبر: 3654655
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
آیت‌الله دستغیب:

مدافعان حرم تنها در سوریه و عراق نیستند/ اهمیت توجه به سومين حرم اهل بيت(ع)

گروه اجتماعی: تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تأكید كرد كه مدافعان حرم تنها در سوریه و عراق نیستند بلکه هر کس به هر نحو برای تحقق اهداف سومین حرم اهل‌بیت(ع) تلاش کند، مقامش مدافع حرم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 27 مهرماه در دیدار با مدیر سازمان حج و زیارت استان فارس با تأكید بر اهمیت توجه به تمام حرم‌های اهل بیت(ع) گفت: مدافعان حرم تنها در سوریه و عراق نیستند بلکه هر کس به هر نحو برای تحقق اهداف سومین حرم اهل‌بیت(ع) تلاش کند، مقامش مدافع حرم است.

وی در ادامه بخشی از آیه 27 سوره فتح را تلاوت كرد و گفت: سفر حج تداعی کلام خداوند است و خداوند متعال در صلح «حدیبیه» بین پیامبران و بت‌پرستان، به پیامبر(ص) وعده داد که مسلمان با عزت و شکوه وارد مسجدالحرام شده و مناسک را انجام دهند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: با وجود اندوه همگانی در جریان حج دو سال گذشته و حادثه منا که تصور نمی‌شد مناسک حج به این زودی‌ها برگزار شود اما اراده خداوند و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و واقع‌بینی‌های مقام معظم رهبری(مدظله) چنین برنامه‌ای را برای حجاج ایرانی پیش آورد که هم حج عزتمندانه‌ای انجام دادند و هم مناسک در شرایط آرام و نسبتاً آسوده انجام شد.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه ارواح طیبه شهدای منا از ثواب برگزاری حج امسال بهره می‌برند، گفت: بسیاری از رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیز هدفشان بازگشایی راه کربلا بود و اکنون شاهد اعزام فوج فوج مردم با آزادی و آرامش خاطر برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم و شهدایی که موفق به تشرف به کربلا نشدند در ثواب تمام تشرف‌های این مردم که هر ساله در تمامی ایام، خاصه ایام اربعین به کربلا مشرف می‌شوند، سهیم هستند.

وی همچنین مسئله اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: مسئله اربعین یک موضوع بسیار مهم است و پیرامون این موضوع در جمع اعضای هیئت موکب احمدبن موسی(عم) تصمیمات خوبی گرفته شد و برقراری ارتباط حرم سوم اهل‌بیت(ع) با اعتاب مقدسه در عربستان و عراق از تدبیرهای سازمان حج و زیارت است و جای تشکر دارد.

آیت‌الله دستغیب، معرفی فرزندان جلیل القدر امام موسی‌بن جعفر(ع) را وظایف همه دانست و گفت: معرفی شخصیت حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) که نزد پدرشان امام هفتم و برادرشان امام هشتم محبوبیت خاصی داشتند و به طبع نزد خداوند نیز جایگاه بلندی دارند و از شهدای برگ خاندان نبوت نیز ضرورت دارد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) یادآور شد كه در افتتاحیه اجلاس و موتمر تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام که در کربلا برگزار شد، بحث کوتاهی را به معرفی سومین حرم اهل بیت(ع) و این امامزاده بزرگوار اختصاص داده است که برای افراد بسیاری تازگی داشت و برایشان جالب بود که چنین شخصیت و چهره درخشانی از سلاله پیغمبر(ص) در شیراز مدفون است.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا زیارت اربعین به بهترین شکل برگزار شود، گفت: برگزاری این سفر با نام یکی از نوادگان آن حضرت و معرفی ایشان به نحو احسن، زیارت کاملی می‌شود. از طریق این بزرگواران به‌ویژه حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) بهتر می‌توان به رحمت واسعه الهی امام حسین(ع) راه یافت.

captcha