اختصاص 30 درصد از سمت‌های مدیریتی به بانوان تا پایان دولت دوازدهم/ اهمیت توجه به مبحث خانواده
کد خبر: 3654654
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
ابتكار خبر داد:

اختصاص 30 درصد از سمت‌های مدیریتی به بانوان تا پایان دولت دوازدهم/ اهمیت توجه به مبحث خانواده

گروه اجتماعی: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری كشور، باید تا پایان دولت دوازدهم 30 درصد از سمت‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، معصومه ابتكار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز، 27 مهرماه در نشست تخصصی زنان فرهیخته استان فارس با اشاره به آخرین مصوبات دولت درباره بانوان گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری كشور، باید تا پایان دولت دوازدهم 30 درصد از سمت‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی افزود: این مصوبه ابلاغ شده و ما نیز اولین گزارش را در هیئت دولت در خصوص وضعیت موجود ارائه‌ داده‌ایم و از اعضای هیئت دولت درخواست كرده‌ایم كه حضور زنان در عرصه‌ی مدیریتی كشور را جدی بگیرند.

ابتكار اظهار كرد: طی مكاتباتی از استانداران درخواست شده كه موضوع را در استان‌ها پیگیری كنند؛ قطعاً می‌توان با درایت و كفایت و عملكرد خوب این 30 درصد را تا پایان دولت دوازدهم تكمیل كرد.

وی ابراز امیدواری كرد كه در انتخابات مجلس آینده نیز شاخص و آمار حضور بانوان به ۳۰ درصد برسد و ادامه داد: ارتقا و بهبود استفاده از ظرفیت زنان و خانواده با جدیت، مشارکت و همیاری دستگاه‌های مختلف و دانشگاهیان و سازمان‌های مردم نهاد و شوراها و شهرداری ها با قوت ادامه می‌یابد.

معاون رئیس جمهور، این امر را از آرمان‌های متعالی انقلاب و از سیاست‌های جدی و از رویکردهای مد نظر در قوانین بالادستی عنوان و اضافه كرد: در قانون اساسی و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و در برنامه ششم توسعه، تكالیف و سیاست‌های مشخصی در زمینه ارتقا و بهبود وضعیت زنان و تامین فرصت‌های برابر، مشخص شده است.

ابتكار با بیان اینكه اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آمار و شاخص‌هایی به تفکیک جنسیت در سطح ملی و استانی تهیه و مشخص می‌شود آموزش برای دختران و پسران در سطوح مختلف به چه شکل است تا بتوان برای آن برنامه ریزی کارآمدی داشت.

وی یکی از برنامه‌های جدی دولت را توجه به بحث خانواده دانست و با بیان اینكه برنامه‌هایی در این خصوص در دستور كار دارد، گفت: کارگروه خانواده سالم در معاونت تشکیل شده و در استان‌ها هم این موضوع دنبال می‌شود.

ابتكار با یادآوری اینكه معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری عضو ستاد اقتصاد مقاومتی شده است، گفت: در اولین جلسه عملكردها و اهداف را شرح داده و 1.5 میلیارد دلار اعتبار از صندوق ارزی برای اشتغال روستایی مطالبه كرده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینكه رسیدن به اشتغال 30 درصدی زنان در پست‌های مدیریتی در دانشگاه‌ها بسیار سریع امكان‌پذیر است، گفت: در این زمینه آموزش و پرورش شاید آغازگر حركت باشد چراكه بخش مهمی از كاركنان را زنان تشكیل می‌دهند.

وی مهم‌ترین مولفه جامعه سالم را انسان‌های سالم برشمرد و گفت: غفلت از آموزش انسان‌های سالم در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، ما را از رسیدن به شاخص‌های مورد نظر دور خواهد كرد.

captcha