فعالیت 57 حزب و تشکل سیاسی در لرستان
کد خبر: 3654647
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

فعالیت 57 حزب و تشکل سیاسی در لرستان

گروه سیاسی: معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان با اشاره به راه‌اندازی هفتمین نمایندگی خانه احزاب در لرستان، گفت: در حال حاضر ۲۷ حزب اصلی و تشکل سیاسی در استان فعالیت دارند که با احتساب دفاتر فرعی در شهرستان‌ها، ۵۷ حزب و تشکل سیاسی در لرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان امروز، 27 مهرماه در نشست دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی استان لرستان، گفت: همکاری فرمانداران در دفاتر احزاب شهرستان‌های استان برای رسیدن به اهداف می‌تواند مؤثر باشد.
وی با اشاره به این‌که امروز هفتمین نمایندگی خانه احزاب لرستان راه‌اندازی خواهد شد، یادآور شد: براساس دستورالعمل‌های خانه احزاب، احزاب به سه فراکسیون اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان و معتدلین و مستقلین تقسیم شدند.
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان افزود: در حال حاضر ۲۷ حزب اصلی و تشکل سیاسی در استان فعالیت دارند که با احتساب دفاتر فرعی در شهرستان‌ها، ۵۷ حزب و تشکل سیاسی در لرستان فعالیت دارند.
خجسته‌پور افزود: احزاب دیگری در استان فعالیت دارند و ابلاغیه‌هایی از دبیران کل خود دریافت کردند اما هنوز آن را در استانداری و فرمانداری‌ها ثبت نکرده‌اند.
وی تاکید کرد: همه کسانی که علاقه‌مند به کارهای حزبی هستند برای ثبت مجوز خود در فرمانداری‌ها و استانداری‌ اقدام کنند. 
مشارکت مردم در جهت پایداری امنیت عمومی
حبیب‌الله خجسته‌پور همچنین در جلسه مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی استان‌‌ با بیان این‌که در هر حوزه‌ای دولت به‌عنوان متولی نتوانسته همه جوانب و نیازها را برطرف کند دست نیاز به سوی مردم دراز کرده است، اظهار کرد: در همین راستا شاهد به وجود آمدن تشکل‌های مردمی در حوزه‌های مختلف مانند خیرین مدرسه‌ساز، خیرین سلامت و... هستیم.
 وی یکی از موضوعاتی که با مردم سر و کار دارد را بحث امنیت دانست و افزود: در روایات امنیت به‌عنوان یکی از نعمت‌های مهم آمده است.
 معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری بر استفاده از مردم برای تامین نظم و امنیت اجتماعی تاکید داشتند که در این راستا وزارت کشور مامور شد مطالعه و بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و پس از آن دستورالعمل مشارکت مردم در راستای توسعه و امنیت تهیه شد.
 وی با اشاره به این‌که مشارکت مردم می‌تواند از طریق نظارت بر عملکرد و رفتار نیروی انتظامی محقق شود، گفت: این مهم از طریق تماس با شماره‌ تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ امکان‌پذیر است و می‌توانند به این وسیله در زمینه برقراری امنیت و نظم اجتماعی شرکت کنند.
 معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: حمایت مردم می‌تواند در جهت توسعه امنیت موثر باشد همان‌طور که در زمینه سلامت و مدرسه‌سازی نقش به سزایی داشته است.
 
خجسته‌پور به حمایت دستگا‌ه‌ها و نهادهای دولتی از نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: شهرداری‌، دهیاری، شورای شهر و روستاها از جمله نهادهایی هستند که می‌توانند در زمینه برقراری نظم و امنیت به نیروی انتظامی کمک کنند.
 
وی اضافه کرد: اصناف مختلف نیز برای بالا بردن امنیت خود می‌توانند با انعقاد قرارداد با نیروی انتظامی آن را به طور کامل تضمین کنند.
 
خجسته‌پور با بیان اینکه مردم می‌توانند با تشکیل مجمع خیرین، حمایت‌های مالی خود را از نیروی انتظامی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این کار در راستای اجرای عدالت و جلوگیری از سوء برداشت‌ها می‌تواند نقش به سزایی داشته‌ باشد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: خیرین در حوزه امنیت باید ورود پیدا کنند و فرهنگ کمک در جهت برقراری امنیت نهادینه شود.
captcha