افتتاح دو پروژه خدماتی و عمرانی در بیمارستان طالقانی مشهد
کد خبر: 3654636
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
به همت خیران؛

افتتاح دو پروژه خدماتی و عمرانی در بیمارستان طالقانی مشهد

گروه اجتماعی: دو پروژه خدماتی و عمرانی در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همت خیران سلامت، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وب دا، محمد وجدانی، رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی مشهد گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ با قابلیت استقرار آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و  پروژه همراه سرا از جمله طرح‌هایی است که به همت خیران سلامت به بهره‌برداری رسیده است.
دکتر وجدانی ابراز کرد: این طرح‌ها در مساحت ۵۴۰ متر مربع و با هزینه‌ای بیش از ۹ میلیارد ریال ساخته شده است.
وی ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ به منظور ارائه خدمات در محور غرب مشهد را گامی اساسی در ارائه خدمات به مردم منطقه برشمرد و اظهار کرد: با افتتاح این پایگاه و استقرار آمبولانس‌ها و نیروهای اورژانس ۱۱۵ سرعت خدمت رسانی به بیماران به ویژه سانحه دیدگان حوادث جاده‌ای سرعت بیشتری می‌گیرد.
رییس مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی مشهد تصریح کرد: همراه سرای این مرکز نیز در قالب ۵ سوییت ساخته شده است و با توجه به اینکه در مرکز بیشتر بیماران حوادث جاده‌ای، به مدت طولانی بستری می‌شوند، ساخت این پروژه بسیار مهم و اثرگذار در ارائه خدمات رفاهی و آرامش روانی خانواده‌های بیماران است.
دکتر وجدانی به نقش خیران سلامت در توسعه و ساخت این بیمارستان از بدو تأسیس اشاره کرد و گفت: خیران سلامت نقش موثری در اجرای پروژه‌های مهم این مرکز داشته‌اند و با توجه به تهیه برنامه جامع بیمارستان، هر دو هفته یک بار نیز نشستی با خیران سلامت برگزار و نیازهای مرکز و پروژه‌های برنامه‌ریزی شده ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر به همت خیران سلامت، پروژه مکمل پشتیبان برای استقرار بخش‌های قلب، مراقبت‌های ویژه و زنان در این مرکز آغاز شده است و تاکنون مبلغ یک میلیارد ریال نیز برای آن هزینه شده است.
رییس مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی مشهد، به دیگر پروژه‌های در حال ساخت این بیمارستان اشاره کرد و گفت: پروژه کلینیک ویژه این مرکز، در زیر بنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در قالب ۶۰ اتاق در حال اجراست و بر اساس برنامه‌ریزی  به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی عنوان کرد: در این کلینیک علاوه بر راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی، خدمات پاراکلینیکی از جمله کولونوسکوپی، اندوسکوپی، ماموگرافی، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه و فیزیوتراپی ارائه خواهد شد.
دکتر وجدانی مرحله دوم پروژه اورژانس بیمارستان طالقانی با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در دو طبقه شامل ۵ اتاق عمل و ۲۷ تخت تحت نظر را از دیگر پروژه‌های مهم در حال اجرا در این مرکز برشمرد.
captcha