تأکید تهران و بغداد بر برگزاری هر چه موفق‌تر مراسم اربعین حسینی(ع)
کد خبر: 3654399
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
در دیدار مهندس آذری جهرمی و وزیر خارجه عراق انجام شد:

تأکید تهران و بغداد بر برگزاری هر چه موفق‌تر مراسم اربعین حسینی(ع)

گروه فناوری اطلاعات: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و وزیر خارجه عراق در دیدار با یکدیگر، بر گسترش همکاری‌های دو جانبه و تلاش برای هر چه موفق‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی(ع) در سال جاری تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی و ابراهیم جعفری در این دیدار که امروز چهارشنبه در مقر وزارت خارجه عراق برگزار شد، ضمن بررسی روابط دو جانبه، بر ضرورت تحکیم روابط در همه زمینه‌ها و تلاش برای هر چه موفق‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی تأکید کردند.

آذری‌جهرمی در این دیدار، بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی برای تبادل تجربیات در زمینه ارتباطات و مشارکت شرکت‌های ایرانی در روند تقویت بخش ارتباطات عراق تأکید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از طرف دولت و ملت ایران، پیروز های بزرگ عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش را تبریک گفت.

وی بار دیگر بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یکپارچگی و حاکمیت ملی عراق و ضرورت مقابله با عوامل بی‌ثباتی عراق و منطقه تأکید کرد و گفت: از دستاوردهای عراق خوشحال هستیم و به همکاری‌های خود با این کشور برای مقابله با خطر مشترک تروریسم ادامه می‌دهیم.

آذری جهرمی افزود: این سفر با هدف اعلام آمادگی ایران برای تبادل تجربیات در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشارکت شرکت‌های ایرانی در روند تقویت زیرساخت‌های عراق انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از تلاش‌های وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های اجرایی عراق در آسان‌سازی اقدامات مربوط به صدور ویزای زائران عتبات عالیات قدردانی و تأکید کرد: برای تقویت هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی(ع) و تأمین خدمات و تسهیلات لازم برای زائران بیش از پیش تلاش می‌کنیم.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز، با اشاره به عمق روابط تهران و بغداد و وجود منافع مشترک بسیار میان دو ملت از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق قدردانی کرد.

وزیر خارجه عراق افزود: ما برای تقویت روابط با ایران و ایجاد زمینه‌های بیشتر برای همکاری مشترک و مقابله با چالش‌های مشترک و منطقه‌ای تلاش خواهیم کرد.

جعفری میزبانی زائران اربعین امام حسین(ع) را مایه مباهات عراق دانست و تأکید کرد: این کشور همه تلاش خود برای هر چه موفق‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و رفع کاستی‌ها و موانع به کار خواهد بست.
captcha