اهتمام جهاد دانشگاهی برای توسعه فعالیت‌های پزشکی و مهندسی
کد خبر: 3654269
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
طیبی عنوان کرد:

اهتمام جهاد دانشگاهی برای توسعه فعالیت‌های پزشکی و مهندسی

گروه سلامت: رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاحیه کنگره سرطان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی از اهتمام و تلاش برای توسعه خدمات پزشکی و مهندسی در حوزه‌های گوناگون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاحیه کنگره‌های سه‌گانه سرطان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از زمینه‌های فعالیت جهاد در حوزه پزشکی سرطان پستان در بانوان است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر رشد این سرطان در ایران بسیار زیاد بوده است.

وی افزود: با توجه به اهمیتی که بانوان در کانون گرم خانواده و مدیریت آن دارند، تصمیم گرفتیم فعالیت‌های خود در این حوزه توسعه داده و بزرگترین سرمایه‌گذاری را با منابع مالی جهاد دانشگاهی انجام دهیم. فعالیت‌های خوبی انجام شده و ان‌شاء الله بتوانیم با اتمام آن خدمات خوبی را ارائه دهیم.

طیبی با بیان اینکه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی فعالیت‌های علمی خوبی را در حوزه سرطان دارد اظهار کرد: این پژوهشکده نگرش‌های علمی زیادی را ارائه می‌دهد تا هم دیگران از آن بهره‌برداری کنند و هم اینکه فعالیت‌های مانند نتایج این کنگره را در توسعه فعالیت‌های علمی و خدماتی مورد استفاده قرار دهند.

وی با اشاره به کنگره سه‌گانه سرطان اظهار کرد: این کنگره هرساله برگزار می‌شود و تعداد زیادی از محققان داخلی و خارجی در آن شرکت می‌کنند. این کنفرانس‌ها به توسعه علمی کمک کرده و از کارهای تکراری جلوگیری می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: ما در این نهاد یکی از اهدافمان را توسعه توان کشور در انجام کارهای بزرگ علمی و فناورانه قرار داده‌ایم. ما می‌توانیم در مرزهای دانش حرکت کرده و فناوری خود را در قالب محصول و خدمات به جامعه ارائه دهیم تا هم به سلامت جامعه کمک کنیم و هم اینکه نیازهای خود را براساس اقتصاد دانش محور با تکیه بر توان ملی توسعه دهیم.

وی عنوان کرد: سعی کردیم در حوزه‌های مختلف پزشکی و مهندسی توان داخلی را الگوسازی کرده و آن را در خدمت پیشرفت کشور قرار دهیم.

طیبی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آمار مراجعه به سرطان روز به روز زیاد می‌شود این نیازمند توجه به آن و گسترش کارهای علمی است بیشترین کمبود ما از لحاظ منابع و تجهیزات در این حوزه است، امیدواریم که اهداف خود را پیش ببریم و تجهیزات مورد نیاز را زودتر تامین کنیم.

وی با اشاره به تکمیل ساختمان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی عنوان کرد: امیدواریم شرایطی حاصل شود تا این پژوهشکده را زودتر تکمیل کنیم. برای اتمام آن ما 35 میلیارد تومان را از منابع جهاد و عمدتا دفتر مرکزی اختصاص دادیم 10 میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز داشته باید 20 میلیارد تومان برای تجهیزات اختصاص دهیم تا به امروز تمامی هزینه‌ها براساس منابع جهاد دانشگاهی و دفتر مرکزی بوده بخش کمی هم از سوی درآمدهای پژوهشکده اختصاص یافته است.

captcha