مؤظف هستیم صدای خود را در دفاع از مظلومان به گوش جهانیان برسانیم
کد خبر: 3641371
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
الله‌وردی:

مؤظف هستیم صدای خود را در دفاع از مظلومان به گوش جهانیان برسانیم

گروه سیاست و اقتصاد: مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت: ما مؤظف هستیم صدای خود را در دفاع از مظلومان به گوش جهانیان برسانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی، مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 21 شهریور در تجمع حمایت از مسلمانان میانمار مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل کرمان گفت: اسلام در میانمار از قرن اول هجری توسط دریانوردان عرب و ایران شکل گرفت و کم‌کم به‌ وسیله تجار عرب و ایرانی که از مسیر ایران به چین می‌رفتند رشد پیدا کرد اما با توجه به اینکه مسلمانان در میانمار از اقلیت قومی بودند پیوسته مورد آزار و اذیت از جانب حکومت قرار می‌گرفتند به‌طوری‌که در میانمار برای این مسلمانان کارت هویت صادر نمی‌کنند و برای رفت و آمد به شهر یا روستای دیگر باید مجوز دریافت کنند.
وی افزود: به‌دلیل صادر نکردن گذرنامه، مسلمانان میانمار از مسافرت خارجی و تحصیل در دانشگاه و استخدام و مالکیت زمین‌های خود محروم بودند و برای ازدواج باید تعهد بدهند بیش از دو فرزند نیاورند در غیر این صورت جریمه شده و از دریافت شناسنامه محروم می‌شوند و هرسال نیز باید عکس خانوادگی بگیرند و به دولت ارائه دهند.
حجت‌الاسلام الله‌وردی بیان کرد: هم‌اکنون 40 هزار خانواده به‌همین دلیل دارای شناسنامه نیستند و برای انجام فعالیت اقتصادی باید شریکی از بودائی‌ها بگیرند و این شریک بودائی بدون گذاشتن هیچ سرمایه‌ای فقط از سود بهره‌مند می‌شوند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان ادامه داد: اما این وضعیت مسلمان میانمار از چند ماه پیش به دلایل مختلف سخت‌تر شده است به‌ طوری ‌که مسلمانان در کشور خود از هیچ امنیتی برخوردار نیستند و تاکنون 200 هزار آواره، 52 هزار کشته و 50 روستا و مسکن آنها به آتش کشیده شدند.
حجت‌الاسلام الله‌وردی تصریح کرد: آنها در این وضعیت مجبور به مهاجرت هستند، هنگام مهاجرت این مسلمانان نیز دولت در مرزها مین‌گذاری و کشورهای دیگر مرز را می‌بندند و این مسلمانان در دریا غرق و یا اسیر طوفان و بیماری و مرض خطرناک می‌شوند و سرانجام به دلیل گرسنگی می‌میرند.
وی ادامه داد: خداوند یکی از سنت‌هایش دفاع از مظلومین است اما اقشار مختلفی که در این تجمع شرکت کردید، بدانید خداوند قبل از اینکه این حمایت را به امام زمان(عج) واگذار کند ما مؤظف هستیم صدای خود را در دفاع از مظلومان به گوش جهانیان برسانیم.
مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان تأکید کرد: خانم سوچی 21 سال به دلیل رهبری مخالفان دولت در حصر بود و جایزه صلح نوبل را دریافت کرد اما او هم همچون سازمان‌های بین‌المللی سکوت کرده است ما در کنار دفتر سازمان مللی جمع شدیم که منشور آن برای حمایت از مظلومان است و اکنون در برابر کشتار مسلمانان مظلوم سکوت کرده است.
captcha