نگاه سازمان زندان‌ها به مددجویان نگاه تربیتی است/ اجرای برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها
کد خبر: 3630842
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
محمدی:

نگاه سازمان زندان‌ها به مددجویان نگاه تربیتی است/ اجرای برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان با بیان این‌که تحمل صبر و سختی‌ها با تمسک به قران آسان می‌شود، اظهار کرد: نگاه سازمان زندان‌ها به مددجویان نگاه حبس‌گونه نیست بلکه نگاه به مددجویان نگاه تربیتی است کمااینکه امروز شاهد هستیم که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سازمان زندان‌ها به‌طور ویژه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدعلی محمدی، مدیرکل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان در آیین افتتاحیه مرحله کشوری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم مددجویان منطقه ۲ کشور که سه‌شنبه ۲۴ مرداد در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد آغاز به‌کار کرد، گفت: قرآن تنها نسخه شفابخش روح و جسم برای تمام بشریت از ابتدا تا انتهای خلقت است.
وی با بیان این‌که قرآن داروخانه معنوی است که ریشه در وحی دارد،  افزود: اهمیت قرآن به‌دلیل متصل بودن روح قرآن به ذات احدیت است کمااینکه خداوند به روح انسان اشراف کامل دارد.
محمدی کاهش اضطراب و استرس‌ها را از مهم‌ترین اثرات قرآن دانست و افزود: تاثیر قرآن در تمام ابعاد زندگی بشر و نیازهای تربیتی کاملاً مشخص است.
مدیرکل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان با بیان این‌که تحمل صبر و سختی‌ها با تمسک به قران آسان می‌شود، خاطرنشان کرد: در روایتی از رسول خدا(ص) آمده است که همچنان که زنگار از آهن پاک می‌شود با تلاوت قرآن زنگار از دل برداشته می‌شود.
وی با بیان این‌که قرآن بهترین قانون برای اداره اجتماع است، عنوان کرد: اداره امور زندان‌های کشور، تکریم مددجویان و رعایت حقوق شهروندی و توجه به مسائل فرهنگی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اولویت کار خود قرار داد.
محمدی با بیان این‌که نگاه سازمان زندان‌ها به مددجویان نگاه حبس‌گونه نیست، اضافه کرد: نگاه به مددجویان نگاه تربیتی است کمااینکه امروز شاهد هستیم که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سازمان زندان‌ها به‌طور ویژه برگزار می‌شود.
مدیر کل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان یادآور شد: کسب ۳۰ رتبه برتر هنری در فستیوال‌های کشوری، زمینه ایجاد سوادآموزی برای بیسوادان و آموزش از راه دور برای مددجویان در مقطع دبیرستان از فعالیت‌های سازمان زندان‌های لرستان است.
 وی افزود: توزیع و اهدای سه‌ هزار جلد کتاب به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، اعزام ۱۰۰ نفر از زندانیان به سفر زیارتی مشهد مقدس، برگزاری برنامه همگانی اعتکاف زندانیان و میزبانی مسابقات هنری کانون‌های اصلاح و تربیت کشور از دیگر فعالیت‌های فرهنگی سازمان زندان‌های لرستان است.
 وی تربیت ۱۰۰ نفر از زندانیان حافظ قرآن از یک جزء تا ۲۰ جزء را از دیگر فعالیت‌های قرآنی این سازمان در سطح استان لرستان دانست و تصریح کرد: کتابت قرآن‌کریم در زندان‌های استان و برگزاری طرح ۱۴ هزار صلوات به‌صورت روزانه در زندان‌های استان برگزار می‌شود.
captcha