خیران در حوزه ساخت مدارس عشایری ورود پیدا کنند
کد خبر: 3625863
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
امیر‌تیموری:

خیران در حوزه ساخت مدارس عشایری ورود پیدا کنند

گروه اجتماعی: رئیس اداره آموزش پرورش عشایری استان کرمان گفت: می‌طلبد خیران بیشتری در حوزه ساخت مدارس عشایری ورود پیدا کنند تا دانش‌آموزان از حداقل امکانات اولیه بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، منوچهر امیر‌تیموری، رئیس اداره آموزش پرورش عشایری استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 10 مرداد در حاشیه کلنگ‌زنی مدرسه عشایری ناصریه‌ در عنبرآباد گفت: مدرسه عشایری ناصریه روستای شهید احمدیوسفی عنبرآباد در زمینی به مساحت 500 مترمربع احداث می‌شود.
وی افزود: این مدرسه به همت خیر نیکوکار علی‌ پور‌مشایخی از جوانان بومی منطقه با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال ساخته خواهد شد.
امیر‌تیموری تصریح کرد: مدرسه سه کلاسه ناصریه با زیر‌بنای 100 مترمربع در این روستا احداث می‌شود و حدود 40 دانش‌آموز از این مدرسه بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان کرد: به دلایل خشکسالی که در این منطقه وجود دارد، اسکان عشایر اجباری شده و ما بالغ بر 50 مدرسه عشایری عنبرآباد نیاز به باسازی و یا احداث دارند.
امیرتیموری اظهارکرد: می‌طلبد خیران بیشتری در حوزه ساخت مدارس عشایری ورود پیدا کنند تا دانش‌آموزان از حداقل امکانات اولیه بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش عشایری در سیر تکاملی خود‌ بعد از رشد کمی، توانسته است تمام دانش‌آموزان لازم تعلیم را زیر پوشش قرار دهد.
رئیس اداره آموزش پرورش عشایری استان کرمان تأکید کرد: بنا به دلایلی در زمینه فضای آموزشی و تجهیزات دچار یکسری مشکلات و چالش‌ها هستیم‌.
captcha