عالمان جاهل منشأ بزرگترین آشوب‌ها هستند
کد خبر: 3625664
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
حسینی:

عالمان جاهل منشأ بزرگترین آشوب‌ها هستند

گروه سیاسی: امام جمعه خمین گفت: تمام فتنه‌ها و آشوب‌های بزرگ عالم از عالمان و دانشمندان جاهل نشأت گرفته است مانند ساخت بمب‌های شیمیایی که انسان‌های بسیاری را به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خمین، امروز سه شنبه دهم مردادماه، در جلسه شورای اداری خمین که در فرمانداری برگزار شد گفت: عقل دوست انسان و جهل دشمن اوست اما جهل انسان به معنای بی‌سوادی نیست بلکه تمرد از دستورات الهی بزرگترین جهل است.
وی افزود: تمام فتنه‌ها و آشوب‌های بزرگ عالم از عالمان و دانشمندان جاهل نشأت گرفته است مانند ساخت بمب‌های شیمیایی که انسان‌های بسیاری را به قتل رساند.
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: عاقل نیز کسی نیست که بداند چگونه زندگی کند، در قرآن کریم تخلف، گناه، تمسخر دیگران و بی‌‌ادبی در سوره ‌ای بقره و یوسف به عنوان جهل بیان شده است. اختلافات سلیقه‌ای که منجر به قتل شود نیز جهل است، کشور امروز نیاز به انسجام و تلاش بیشتری دارد. 
امام جمعه خمین با بیان اینکه انتقاد باید کارشناسانه، منصفانه، مؤدبانه و برای رضای خدا باشد خاطرنشان کرد: مسئولان باید انتقادپذیر باشند و در روایات نیز آمده که مؤمنین از دیگران می‌خواهند که به آنها تذکر دهند. 
به گزارش ایکنا؛ سید مهدی ساداتی، فرماندار خمین نیز در این جلسه گفت: وظیفه مسئولین پیگیری مطالبات مردم و رسیدگی به مشکلات آنهاست چراکه مردم در انتخابات با حضور خود افتخار آفریدند. همه نهادهای دولتی باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند و در برای مطالبات آنها پاسخگو باشند.
captcha