رونمایی آلبوم موسیقی «هاوار» با موضوع رضوی در لرستان
کد خبر: 3624100
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

رونمایی آلبوم موسیقی «هاوار» با موضوع رضوی در لرستان

گروه فرهنگی: در آستانه فرا رسیدن میلاد مبارک حضرت امام رضا(ع) با حضور مسئولان فرهنگی و هنرمندان لرستان از آلبوم موسیقی «هاوار» طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، عصر روز جمعه، ششم  مرداد آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «هاوار» با حضور مسئولان فرهنگی، خواننده و آهنگساز اثر و جمعی از هنرمندان لرستانی در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.
در ابتدای این برنامه محمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری لرستان به تشریح اهداف و اولویت‌های حوزه هنری در بخش موسیقی و سرود پرداخت.
وی موسیقی محلی مناطق مختلف کشور را ظرفیتی هنری برای تولید آثار موسیقایی با مضامین برگرفته از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی دانست و افزود: آلبوم هاوار نخستین آلبوم غضنفری هنرمند جوان لرستانی است که در آن علاوه‌بر قطعاتی با موضوع امام رضا(ع) ترانه خلیج عاشقی را با موضوع خلیج‌فارس و وحدت ایران اسلامی می‌شنویم که نمونه‌ای خوش‌ساخت از موسیقی لری با مضامین ارزشمند است.
در ادامه مهران غضنفری، خواننده و آهنگساز اثر توضیحاتی پیرامون قطعات مختلف آلبوم و فرایند تولید اثر عنوان کرد و سپس با حضور مسئولان و پیشکسوتان موسیقی لری آلبوم «هاوار» رونمایی شد. اجرای زنده قطعاتی از آلبوم پایان بخش این برنامه فرهنگی و هنری بود که مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت.
گفتنی است آلبوم «هاوار» با صدای مهران غضنفری و تنظیم داوود رضایی در سال 95 در واحد موسیقی حوزه هنری لرستان تولید و سال 96 با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری در 3000 نسخه منتشر شده است.
captcha