مسابقات بین‌المللی قرآن تمرینی برای تحقق وحدت اسلامی است
کد خبر: 3545795
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
نماینده انگلیس در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان:

مسابقات بین‌المللی قرآن تمرینی برای تحقق وحدت اسلامی است

گروه بین‌الملل: مسابقات بین‌المللی قرآن تمرین خوبی برای یادگیری وحدت است زیرا در این رویداد عظیم، نمایندگانی از تمام نژادها، رنگ‌ها و فرهنگ‌ها شرکت دارند که می‌توان از روش زندگی هر کس چیزی یاد گرفت و اختلافات را به راحتی پذیرفت و این همان تحقق وحدت اسلامی است.

عمل به قرآن، معیار قرآنی بودن
«مصطفی العلی»، نماینده کشور انگلیس در رشته قرائت ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) عمل به قرآن را تنها معیار قرآنی بودن یک فرد دانست و عنوان کرد: تمایز یک فعال قرآنی از دیگران که با این کتاب هدایتگر آشنایی ندارند، تفاوت بین نور و ظلمت است اما آنچه که یک فرد را قرآنی می‌سازد، عملگرا بودن اوست نه صرفا داشتن توانمندی در حفظ آیات و صوت و لحن زیبا در قرائت و نه توانمندی در مقامات و الحان.
وی تفاوت زندگی یک فرد قرآنی و فرد عادی را این‌گونه بیان کرد: بستگی به فرد دارد، اگر شخص تنها برای رضایت خداوند قرآن را تلاوت کند و مفاهیم آن را یاد بگیرد، تبدیل به فرد عالمی می‌شود که روی اطرافیان تأثیر مثبت می‌گذارد و ممکن است فرد به ظاهر عالم و پرهیزکاری را ببینیم که به قرآن نزدیک است اما خلاف قرآن عمل می‌کند.
مصطفی العلی، قاری 19 ساله که در کشور هلند به دنیا آمده و در انگلیس زندگی می‌کند، عراقی‌تبار بوده و شیعه است.
وی که هم اکنون در دانشگاه «هرتفوردشیر» انگلیس مشغول تحصیل در رشته علوم پزشکی می‌باشد، از سوی سازمان اسلامی انگلیس واقع در منطقه «مایدا وال» در لندن برای رقابت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان در ایران برگزیده شده که قرار است بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار شود.
العلی هدف از شرکت در مسابقات را افزایش دانش قرائت عنوان کرد و افزود: مسابقات، دانش قرائت قرآن را بالا می‌برد زیرا با شنیدن قرائت قاریان مختلف و مقایسه آن‌ها می‌توان کیفیت قرائت را بهبود بخشید.
وی در مورد تأثیر مسابقات قرآن در ایجاد وحدت بین مسلمانان، اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن تمرین خوبی برای یادگیری وحدت است زیرا در این رویداد عظیم، نمایندگانی از تمام نژادها، رنگ‌ها و فرهنگ‌ها شرکت دارند که می‌توان از روش زندگی هر کس چیزی یاد گرفت و اختلافات را به راحتی پذیرفت و این همان تحقق وحدت اسلامی است.
این قاری اهل انگلیس در مورد سن یادگیری قرآن گفت: از کودکی به صوت قرآن علاقه داشتم و از استاد عبدالباسط تقلید می‌کردم و همیشه آرزو داشتم یک قاری قرآن باشم، اما علوم قرائت را به‌صورت رسمی از سن 14 سالگی شروع کردم و صدای استاد شحات انگیزه اصلی برای تمرین‌های قرائتم بود.
وی در مورد فعالیت‌های قرآنی‌ خود گفت: روزهای جمعه و یکشنبه در دارالقرآن «آستان عباسی» در لندن به دو گروه سنی 25-15 و 18-10 قرآن آموزش می‌دهم.
العلی در پایان به جوانان توصیه کرد که قرآن را به عنوان راهنمای خود انتخاب کنند و افزود: هر چیزی که نیاز دارید در قرآن موجود است و برای انسان کامل شدن نیازی نیست به روش‌های غیراخلاقی و غیراسلامی مراجعه کنیم.
یادآور می‌شود، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به میزبانی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی ۱۱ تا ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
نرگس وهاب‌زاده
captcha