برگزاری مراسم شب شعر و خاطره دفاع مقدس در جیرفت
کد خبر: 3533664
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵

برگزاری مراسم شب شعر و خاطره دفاع مقدس در جیرفت

گروه اندیشه: با حضور شاعران برجسته جنوب کرمان دیروز سه‌شنبه، 6 مهر مراسم شب شعر و خاطره دفاع مقدس و همچنین تجلیل از طهماسب بدرود شاعر پیشکسوت و رزمنده جانباز در جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، سید حسین طیبی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در مراسم شب شعر و خاطره دفاع مقدس در این شهرستان گفت: تجلیل و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه‌ بقای انقلاب اسلامی است.
وی افزود: شهدا با تأسی از امام حسین (ع) درس فداکاری، شهامت و صداقت را در مکتب امام خمینی (ره) آموختند.
طیبی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس همچون نگینی تا همیشه‌ زمان بر تارک تاریخ حماسه، ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.
وی بیان کرد: ذکر فداکاری‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگهداشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی و بیانگر آمادگی و حفظ قدرت دفاعی ملت ایران است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهارکرد: اینجاست که رسالت اهل قلم سنگین‌تر می‌شود و قلم قداست پیدا می‌کند، زیرا ارزش هر قلم به پیام آن و عظمت نوشته به محتوایش است.
وی افزود: قلم‌های شهیدپرور عشق‌های برتر را بذر افشانی می‌کنند و شور شهادت‌طلبی را در رواق دل‌ها می‌تابانند و شهیدان را در معراج شهادت از خاک تا خداوند پیش می‌برند.
طیبی تأکید کرد: شعر شاعران مکتبی در دفاع از حق و ستیز در مقابل باطل برنده‌تر از شمشیر و سوزنده‌تر از آتش و کاری‌تر از سلاح است.
یادآور می‌شود، در این مراسم جمعی از شاعران برجسته جنوب استان کرمان اشعار خود را در زمینه دوران طلایی دفاع مقدس قرائت کردند و همچنین از طهماسب بدرود شاعر پیشکسوت و رزمنده جانباز با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به‌عمل آمد.
captcha