دفاع مقدس ریشه در علم و ایمان دارد
کد خبر: 3533167
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

دفاع مقدس ریشه در علم و ایمان دارد

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: دفاع مقدس ریشه در علم و ایمان و توانایی دارد.

اقبال عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل روز گذشته چهارم مهرماه در حاشیه مراسم زنگ مهر، مقاومت و سرشماری نفوس سال ۹۵ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با بیان اینکه دفاع مقدس ریشه در علم و ایمان و توانایی دارد، افزود: همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در کشور پیام بزرگی در بر دارد که لازم است مورد توجه نسل جوان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در روزهای آینده آئین‌های استقبال از ماه محرم نیز انجام می‌شود، اضافه کرد: محرم ریشه در غدیر و دفاع مقدس ریشه در محرم  و همچنین در علم و آگاهی دارد.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه امروز هر فردی که دانایی و توانایی ندارد محروم از توسعه است، اضافه کرد: اگر روزی زورمندی و زمانی ثروت به عنوان قدرت جوامع محسوب می‌شد در حال حاضر این دانش است که مایه قدرت محسوب می‌شود.
 عباسی با بیان اینکه برخی افراد علم ندارند و در عمل موفق نیستند، افزود: در فضای کنونی جوامع این تعهد و تخصص است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه باشد.
 وی به ضرورت توجه به تربیت علمی صحیح دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: پدر و مادر هر قدر عالم باشند اما از فرزند خود غفلت کنند، نمی‌توانند خانواده موفقی داشته باشند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اضافه کرد: هر غفلتی از تربیت صحیح و متعهد فرزندان تأثیر مستقیم در میزان موفقیت خانواده‌ها دارد. بر همین اساس تعلیم و تربیت نقش محوری در جوامع دارد و باید به‌عنوان محور توسعه دیده شود.
captcha