جشنواره تئاتر استان کرمان 27 و 28 شهریور ماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3528462
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
علیزاده:

جشنواره تئاتر استان کرمان 27 و 28 شهریور ماه برگزار می‌شود

گروه اندیشه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره تئاتر استانی کرمان امسال در روزهای 27 و 28 شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 16 شهریور در نشست خبری  با اشاره به جایگاه استان کرمان در حوزه هنرهای نمایشی گفت: کرمان بعد از استان‌های تهران و مازندران در زمینه پلاتوهای خصوصی در رده سوم کشوری قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار پلاتوی خصوصی در استان کرمان وجود دارد، افزود: این مسأله نشان می‌دهد که هنرمندان عرصه نمایش در این زمینه فعال هستند و رشته‌های دانشگاهی نمایش در کرمان برای ارتقای سطح کیفی این هنر موثر بوده است.
علیزاده بیان کرد: از سیاست‌های حوزه تئاتر در کشور و استان، تشکیل و تقویت انجمن‌های هنرهای نمایشی است که امسال همزمان با جشنواره تئاتر استانی در روزهای 27 و 28 شهریور ماه، انتخابات انجمن هنرهای نمایشی در کرمان برگزار می‌شود.
وی تشویق و ترغیب اهالی تئاتر برای ثبت گروه‌های نمایشی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا 30 گروه نمایشی به ثبت رسیده است که تشکیل انجمن‌ها و انتخابات را دنبال می‌کنند.
علیزاده اظهارکرد: امسال به منظور اینکه علاوه بر ارتقا در بحث رقابتی، تعداد بیشتری از مخاطبان بتوانند از نمایش‌ها دیدن کنند و استفاده ببرند، اجرا ادواری نمایش‌ها را در شهرستان‌های مختلف انجام دادیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دولت تلاش دارد، حمایت خود را از طریق انجمن‌های هنرهای نمایشی داشته باشد، هرچه هنرمندان عرصه نمایش و تئاتر از اعتبارات دولتی فاصله بگیرند، فعالیت آنها پایدار خواهد بود.
وی بیان کرد: در تفاهمی نیز که سال قبل میان استاندار کرمان و وزارت ارشاد انجام شد، ساخت شش پلاتوی نمایشی در شهرستان‌های، زرند، بم، رفسنجان، کرمان و جیرفت در دستور کار قرار گرفت.
علیزاده عنوان کرد: پلاتوی نمایشی زرند توسط شهرداری ساخته شده و آماده تجهیز است، پلاتوی نمایشی زرند عملیات اجرایی آن آغاز شده، سیرجان با مشکل جانمایی زمین مواجه هستند و جیرفت نیز در دستور کار اداره کل ارشاد جنوب است.
وی با بیان اینکه پلاتوهای نمایشی رفسنجان و کرمان تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهرداری‌ها انجام نشده است، بیان کرد: در کمیته رفع موانع فرهنگی استان کرمان ایجاد سه پلاتوی نمایشی دیگر در شهرستان‌های بافت، انار و قلعه‌گنج نیز به تصویب رسید که قرار بود فضا ساخته شود و ارشاد نسبت به تجهیز آنها تا سقف 50 میلیون تومان اقدام کند.
علیزاده تأکید کرد: عملیات ساخت پلاتوی نمایشی شهرستان بافت آغاز شده و امیدواریم به زودی دو پلاتو در انار و قلعه‌گنج نیز آغاز شود.
captcha