عمره‌گزاران بدون ضامن، تسهیلات زیارت عتبات می‌گیرند
کد خبر: 3521550
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
در پی تفاهم‌نامه حج و زیارت و بانک ملت؛

عمره‌گزاران بدون ضامن، تسهیلات زیارت عتبات می‌گیرند

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت در پی امضاء تفاهم‌نامه با بانک ملت بر ارتقاء ظرفیت زائرین عتبات عالیات و ارائه خدمت به آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سعید اوحدی در مراسم امضاء تفاهم نامه اعطای تسهیلات متقاضیان سفر به عتبات عالیات با بانک ملت عنوان کرد: امروز شاهد خواهیم بود این تفاهم نامه در راستای سیاست‌های مصوب حج و زیارت مبنی بر بالندگی خدمات زائرین عتبات عالیات که سال 95 مصوب شد انجام می‌گیرد. این مصوبات با هدف افزایش زائرین عتبات در کشور عراق بوده و می‌بایست همزمان با آن خدمات نیز به این زائرین افزایش یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به شرایط کشور عراق عنوان کرد: اقدامات خوبی از سوی سازمان حج و زیارت با همکاری بانک‌های کشور از جمله بانک ملت انجام داده‌ است.

اوحدی ادامه داد: یکی از این اقدامات افزایش امکانات رفاهی در شهر نجف اشرف بوده که می‌توان به بهره‌برداری بزرگترین هتل این شهر با ظرفیت 700 تخت و یک آشپزخانه با ظرفیت تولید 20 هزار غذا انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: 9 طرح بزرگ در کشور عراق و دو پروژه بزرگ در ایران به بهره برداری می‌رسد.

اوحدی یکی از پروژه‌های در دست بهره برداری در ایران زائرسرای طریق القدس خواند و عنوان کرد: این زائرسرا اوایل شهریورماه در شهر بستان استان خوزستان با همکاری بانک ملت به بهره داری می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به محرومیت زائران حج در سال 95 عنوان کرد: با مدیرعامل بانک ملت جلسات مختلفی داشتیم به یک جمع بندی رسیدیم تا حدود 3.5 میلیون نفر متقاضی عمره بودند و ودیعه آنها در بانک ملت بود تسهیلات به مبلغ یک و نیم میلیون تومان بدون دست زدن به سپرده خود با حفظ اولویت تشرف به آنها پرداخت شود.

اوحدی ادامه داد: این اولین بار است که این چنین تفاهم نامه‌ای انجام می‌گیرد اگرچه پیش از این تسهیلات ارزان قیمت عتبات دانشجویی از سوی بانک ملت به دانشجویان زائر عتبات پرداخت شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: با امضاء این تفاهم نامه تحول و تسهیل اعزام زوار عتبات را شاهد خواهیم بود.

در ادامه این نشست هادی اخلاقی مدیر عامل بانک ملت با بیان اینکه این دو نهاد دو شریک استراتژیک برای یک ماموریت مشترک هستند اظهار کرد: امضاء این تفاهم نامه به منظور سهولت هر چه بیشتر فرآیند اعزام زوار به عتبات بوده که بانک ملت آن را برای خود یک فریضه دانسته و امیدواریم اولین بانکی باشیم که این فریضه را انجام می‌دهد.

اخلاقی ادامه داد: امیدواریم این همکاری با فراهم شدن امکانات و تسهیلات از اوایل شهریور ماه برای زائران آماده شود.

وی تصریح کرد: فرآیندهای غیر ضروری مانند وجود ضامن و دیگر موانع حذف شده و زائران می‌توانند به سایت حج و زیارت مراجعه کرده و گزینه دریافت تسهیلات برای عمره گزاران را انتخاب کرده سپس با حضور در شعبه محل زندگی خود پس از امضا فرم‌ها همان روز این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر عامل بانک ملت تاکید کرد: اقساط بازپرداخت این تسهیلات به صورت اقساط 18 ماهه بوده و عمره‌گزاران می‌توانند ماهی 95 هزار تومان را پرداخت کنند همچنین نرخ سود این تسهیلات از نرخ سود سپرده کمتره است.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند به محض ثبت نام تقاضای خود را ارسال کرده و همان روز آن را دریافت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه برای دریافت تسهیلات دانشجویی وجود ضامن امری بدیهی است خاطر نشان کرد: این موضوع به دلیل این است دانشجویان هیچ سپرده‌ای ندارند.

captcha