«اقتصاد مقاومتی» راهکار مقابله با استکبار جهانی است
کد خبر: 3520256
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
عاقلی:

«اقتصاد مقاومتی» راهکار مقابله با استکبار جهانی است

گروه اجتماعی: رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه منشاء شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در اوایل انقلاب بوده است، اظهار کرد: چنانچه کشوری بر اساس استقلال و آزادی نظامی را پایه‌ریزی کند، می‌تواند در مقابل استکبار ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، ولی عاقلی رئیس جهاد دانشگاهی استان قبل از خطبه های نماز جمعه ارومیه گفت: سرعت بخشیدن به چرخه توسعه تکنولوژی از ملزومات اقتصاد مقاومتی و راه رسیدن به استقلال و ایستادگی در مقابل نظام استکبار است.
وی تولید علم،اختراع و اکتشاف، نوآوری و فناوری، تولید محصول و ورود محصول به بازار را از حلقه‌های چرخه توسعه تکنولوژی دانست و افزود: از دو هزار ایده در کشورهای دیگر ۴۰۰ ایده تبدیل به محصول می‌شود این در حالی است که در کشور ما از این تعداد یک ایده تبدیل به محصول می‌شود که باید سرعت توسعه تکنولوژی را افزایش دهیم.
عاقلی گفت: تعداد ۱۴ شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد جهاد دانشگاهی استان مستقر شده و نخبگان و فارغ‌التحصیلان در این مراکز در تبدیل ایده به محصول و بازار نقش موثری را ایفا کرده‌اند.
وی افزود: چاپ کتاب و چندین مقاله معتبر توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی استان در مجلات معتبر بین‌المللی از جمله افتخارات علمی این واحد بشمار می‌آید.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه اشتغال دولتی در آینده نخواهد بود، افزود: اشتغال جوانان در قالب شرکت های دانش بنیان بایدفراهم شود و سرعت بخشیدن به چرخه تکنولوژی در کشور اشتغال و ثروت تولید می‌کند.
عاقلی با اشاره به خبرگزاری ایسنا و ایکنا، اظهار کرد: این دو خبرگزاری با فعالیت های خود توانستند با روحیه جوان و جهادی خود به رسالت اصلی یک رسانه عمل کرده و نقش بسزایی در آگاهی بخشی ایفا کنند.
captcha