سرعت بخشیدن به چرخه توسعه تکنولوژی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3507439
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
عاقلی:

سرعت بخشیدن به چرخه توسعه تکنولوژی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: سرعت بخشیدن به چرخه توسعه تکنولوژی با گسترش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری می‌تواند در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، ولی عاقلی رئیس جهاد دانشگاهی استان در نود و ششمین جلسه شورای فرهنگی با موضوع بررسی و نحوه عملیاتی نمودن الزامات اقتصاد مقاومتی در بعد اقدام و عمل  که روز گذشته در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، گفت: باید سرعت تولید علم، اختراع و اکتشاف، نوآوری و فناوری را نسبت به سرعت دنیا افزایش داده و اقتصاد را علیه نظام استکبار، مقاوم‌سازی کنیم.
وی گفت: از 2 هزار ایده در کشورهای دیگر 400 ایده تبدیل به محصول می‌شود این در حالی است که در کشور ما از این تعداد یک ایده تبدیل به محصول می‌شود که باید سرعت توسعه تکنولوژی را افزایش دهیم.
عاقلی افزود: در انتشار مقالات علمی از نظر کمیت در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه 15 را داریم ولی کیفیت مقالات و اختراعات پایین بوده و کمتر به محصول تبدیل می‌شود.
وی گفت: با ایجاد مراکز رشد و پارک‌ علم و فناوری می‌توان ایده را تبدیل به محصول با کیفیت کرده و این مقوله را عملیاتی و اجرایی کنیم.
وی در این خصوص گفت: جهاد دانشگاهی استان از دو سال قبل شروع به تاسیس مراکز رشد فناوری کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی نموده که تعداد 14 شرکت دانش‌بنیان در این مراکز مستقر شده و نخبگان و فارغ‌التحصیلان در این مراکز در تبدیل ایده به محصول و بازار نقش موثری را ایفا کرده‌اند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به توصیه‌های 10 گانه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: در برنامه سه ساله ششم توسعه این نهاد با راه‌اندازی گروههای پژوهشی جدید و تاسیس پارک تخصصی کشاورزی و مرکز درمانی پژوهش دیابتی با حمایت دولت محترم و مسئولین استان و سازمان مدیریت در راستای اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی علمیاتی خواهد شد.
captcha