اجرای نیات موقوفه قوام شیراز در دهه اول محرم
کد خبر: 3388482
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

اجرای نیات موقوفه قوام شیراز در دهه اول محرم

گروه اجتماعی: مسئول اجرای نیت موقوفه قوام شیراز با بیان اینکه در ایام دهه اول محرم سوگواره بصیرت عاشورایی جهت اجرای نیات این موقوفه اجرا می‌شود، همچنین از اطعام سوگواران حسینی از محل نیت این موقوفه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، عبدالمهدی رحیمی، مسئول اجرای نیت موقوفه قوام امروز، 26 مهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: مراسم عزاداری دهه اول در ماه محرم الحرام در محل حسینیه قوام شیراز برگزار می‌شود.
وی افزود: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات موقوفات اباعبدالله الحسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر طراحی شده است و با توجه به اینکه در استان فارس بیش از 70 درصد از موقوفات در خدمت مراسم‌های عزاداری و متعلق به حضرت سیدالشهدا(ع) است، این برنامه فرهنگی و معنوی با گستره‌ای وسیع در سطح استان فارس اجرا خواهد شد.
رحیمی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، امکان اجرای این طرح در بقاع متبرکه شهر مقدس شیراز و سراسر استان فارس فراهم شده است و هم اکنون محافل معنوی روضه‌خوانی و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم همراه با اطعام عزاداران صورت می‌پذیرد.
مسئول اجرای نیت موقوفه قوام اظهار کرد: حسینیه قوام شیراز یکی از مکان‌های اجرای این طرح است به طوریکه روزانه از محل موقوفه حاج علی رضایی مجالس وعظ در شبستان این حسینیه برگزار و عزادران ابا عبدالله الحسین(ع) اطعام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در موقوفه قوام هر روز هزار و 250 نفر اطعام می‌شوند، اظهار کرد: مردم شیراز می‌توانند برای شرکت در این مراسم و استفاده از برکات معنوی محفل روضه سیدالشهدا(ع) از ساعت 16 تا 17 به حسینیه قوام واقع در درب شیخ مراجعه کنند.

captcha