بی‌سوادی قرآنی در جامعةالمصطفی(ص) تا پایان سال ریشه‌کن می‌شود
کد خبر: 3330241
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
شریفیا خبر داد:

بی‌سوادی قرآنی در جامعةالمصطفی(ص) تا پایان سال ریشه‌کن می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر گروه آموزش‌های قرآنی جامعه المصطفی(ص) از ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی قرآنی در جامعةالمصطفی(ص) تا پایان سال ۹۴ خبر داد.

مجید شریفیا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: در ادامه اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه المصطفی(ص) و با هدف ارتقای مهارت‌های قرآنی، این حوزه بین‌المللی برنامه‌های گسترده قرآنی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا جلساتی با معاونت آموزش المصطفی(ص) داشته‌ایم و کسانی که از سوی معاونت فرهنگی به معاونت آموزش معرفی شوند اقدامات مقتضی برای آنان انجام می‌شود.

شریفیا تصریح کرد: تمام طلابی که به نحوی در زمینه آموزش‌های ابتدایی قرآنی مشکلی دارند تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند و بنا داریم تا پایان سال 94 به صورت کامل بی‌سوادی قرآنی را در جامعه المصطفی(ص) ریشه کن کنیم.

مدیر گروه آموزش‌های قرآنی جامعه المصطفی(ص) به طرح توسعه حفظ قرآن در جامعه المصطفی(ص) اشاره و بیان کرد: توسعه امر حفظ قرآن به صورت انتخاب واحد رسمی در سامانه «سجا»، سامانه آموزش المصطفی(ص) صورت می‌گیرد.

شریفیا عنوان کرد: براساس این طرح، در ابتدای هر ترم، طلاب به صورت متناوب و متمرکز به انتخاب واحد می‌پردازند و در هر ترم یک تا سه واحد حفظ را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: کسانی که به صورت متمرکز می‌خواهند در این طرح شرکت کنند باید حافظ 5 جزء قرآن باشند و برای یک ترم مرخصی می‌گیند و اقدام به حفظ قرآن تا 15 جزء خواهند کرد و در صورتی که بخواهند روند حفظ را تا حفظ کل ادامه دهند مجددا می‌توانند مرخصی بگیرند.

اجرای طرح حفظ نهج‌البلاغه

شریفیا با بیان اینکه این طرح در مرحله تصویب‌خواهی نهایی است اظهار کرد: این طرح برای حفظ نهج‌البلاغه نیز طراحی شده است و رد صورتی که افراد علاقه‌مند بخواهند می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح‌ها اولین هدف ما ریشه‌کنی بی سوادی قرآنی در سطح تمامی طلاب المصطفی(ص) و در مرحله بعد ارتقاء وضعیت قرآنی آنها در زمینه‌های مختلف از جمله حفظ قرآن است.

شریفیا تصریح کرد: علاوه بر تربیت تعداد زیادی حافظ قرآن براساس این طرح، همچنین تربیت حافظان نهج‌البلاغه، تلاش بر این است که سطح قرآنی در المصطفی(ص) که در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است به سطح مطلوب و مورد نظر ارتقاء یابد.

captcha