انس با اشعار کلام‌ وحی؛ زیرساختی جهت اجرایی‌شدن طرح بیسوادی قرآنی
کد خبر: 2736733
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان مرکزی بیان کرد:

انس با اشعار کلام‌ وحی؛ زیرساختی جهت اجرایی‌شدن طرح بیسوادی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام شفیعی اشعار قرآنی را زیرساختی قوی برای آموزش رشته‌های مختلف قرآنی به کودکان عنوان کرد و افزود: بدون تردید انس با اشعار قرآنی، آموزش صحیح را در پی داشته و این امر مهم به اجرایی شدن طرح بیسوادی قرآنی بسیار کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام علی شفیعی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآن یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی است که باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

وی بهترین زمان برای فراگیری علوم قرآنی را کودکی و خردسالی عنوان کرد و افزود: طبق آیات و روایات دینی و اسلامی بزرگان دینی همواره تأکید بر آموزش قرآن و عمل به احکام دین و اعتقادی را داشتند.

شفیعی با بیان این نکته که بزرگان دینی همواره والدین را به آموزش قرآن از دوران خردسالی و کودکی توصیه فرمودند، اظهار کرد: این مقطع زمانی یکی از بهترین فرصت‌هایی است که پدر و مادر می‌توانند فرزندان خویش را به انس با این محصف شریف ترغیب کنند.

انس هرچه بیشتر به قرآن در دوران کودکی

این مقام مسئول، انس و الفت با کلام وحی در دوران کودکی و خردسالی را مقدمه‌ای برای انس هرچه بیشتر در دوران نوجوانی و جوانی بیان کرد و گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده اکثر قریب به اتفاق جوانانی که در سنین بزرگسالی به مفاهیم دینی و اسلامی عمل کردند در زمان کودکی با مبانی کلام الله بیگانه نبودند.

شفیعی اظهار کرد: مؤسسات، مهدها و مراکز قرآنی در طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی نقش بسزایی را ایفا می‌کنند و اگر در این مراکز قرآنی طرح و برنامه‌های جامع و کامل‌تری ارائه شود در شکلگیری شخصیت کودکان در سال‌های جوانی حائز اهمیت خواهد بود.

وی در بخشی از سخنان خویش به ارائه راهکارهای مختلف والدین در راستای ترغیب فرزندان خویش به آموزش مفاهیم قرآنی در سنین کودکی و خردسالی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فرزندان از روحیه بسیار حساس و بالایی برای آموزش و فراگیری اشعار برخوردارند می‌توان از این روش بهره‌مند شده و از اشعار قرآنی به‌منظور علاقه‌مندی آنان به مفاهیم آسمانی و بلند این مصحف شریف استفاده کرد.

حجت‌الاسلام شفیعی اشعار قرآنی را زیرساختی قوی برای آموزش رشته‌های مختلف قرآنی به کودکان عنوان کرد و افزود: بدون تردید انس با اشعار قرآنی آموزش صحیح را در پی داشته و این امر مهم به اجرایی شدن طرح بیسوادی قرآنی بسیار کمک خواهد کرد.

لزوم آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن

وی در ادامه آموزش روخوانی و روان‌خوانی کلام وحی را از جمله آموزش‌های عمومی در راستای اجرای شدن طرح بیسوادی قرآنی در جامعه مطرح کرد و افزود: تمامی مراکز، مؤسسات، نهادهای فرهنگی – قرآنی وظیفه دارند تا عموم مردم را نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن آشنا و به طبع آن موازین و آموزه‌های این محصف را در جامعه نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی مسئولان را به حمایت مراکز قرآنی و دینی توصیه کرد و گفت: اظهارنظر در این رابطه بسیار تخصصی است؛ اما مسئولان اگر بودجه‌ای را به اجرایی شدن برنامه‌های قرآنی اختصاص دهند روند اجرایی شدن طرح ریشه‌کنی بیسوادی در اجتماع را تسریع بخشیدند.

‌معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه استان در پایان، مسئولان را به ورود هرچه بیشتر به مباحث دینی، مذهبی به ویژه قرآنی توصیه کرد و گفت: اگر این امر مهم تحقق یابد ما در راستای طرح مذکور موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

captcha