ارسال ۱۲۸ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره منطقه‌ای قرآنی «گناهان زبانی»
کد خبر: 1455531
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴

ارسال ۱۲۸ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره منطقه‌ای قرآنی «گناهان زبانی»

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس حوزه هنری استان زنجان از ارسال ۱۲۸ اثر از سوی هنرمندان ۱۲ استان کشور به دومین جشنواره قرآنی «گناهان زبانی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، حمیدرضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان عصر دیروز، هفتم مهرماه اظهار کرد: دومین جشنواره قرآنی «گناهان زبانی» به صورت منطقه‌ای با موضوع گناهان زبانی از دیدگاه قرآن و احادیث برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در چهار بخش کاریکاتور، فیلم 100 ثانیه‌ای، داستانک و شعر طنز برگزار شد، اظهار کرد: جمال رحمتی، همایون اسعدیان، ساسان ناطق و ناصر فیض به ترتیب دبیران علمی این چهار بخش جشنواره هستند.

اسماعیلی تشویق و ترغیب هنرمندان به منظور غنای آثار خود با استفاده از قرآن و منابع قرآنی را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و ادامه داد: آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان با ابعاد گوناگون ادبی و هنری آموزه‌های قرآن و معرفی بیشتر قرآن کریم به عنوان الگوی اعتقادی، فکری و زیبایی‌شناسی به عنوان پشتوانه غنی هنرهای ایرانی نیز از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه در مجموع 128 اثر از 55 هنرمند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: با توجه به این‌که این جشنواره امسال به صورت تخصصی‌تر برگزار شد، آثار ارسالی از کیفیت بهتری نسبت به دوره قبل برخوردار بودند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره قرانی گناهان زبانی همزمان با 31 شهریور امسال به پایان رسیده است، افزود: فرآیند بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه دومین جشنواره قرآنی گناهان زبانی اکنون از سوی هیئت داوران جشنواره آغاز شده است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه اسامی برگزیدگان این جشنواره پس از داوری نهایی، توسط هیئت داوران از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان زنجان به نشانی www.artzanjan.ir اعلام می‌شود، گفت: دومین جشنواره قرآنی «گناهان زبانی» با مشارکت مؤسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان برگزار می‌شود.

captcha