تذکر لسانی از ‌مهم‌ترین راه‌های انجام فریضه ‌امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 1442020
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
حجت‌الاسلام شرقی:

تذکر لسانی از ‌مهم‌ترین راه‌های انجام فریضه ‌امر به معروف و نهی از منکر است

گروه اجتماعی: تذکر لسانی از جمله مهم‌ترین راه‌های انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است و همه باید خود را در قبال انجام این امر الهی مسئول بدانند و بیان اهداف دین اسلام در مورد سبک زندگی اسلامی، را مد نظر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل،حجت‌الاسلام ابراهیم شرقی، روحانی انجیرلو بیله‌سواردیروز، 31 مردادماه در نشست امر به معروف نهی از منکر در مسجد جامع این روستا، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین ماست و همان طور که نماز و روزه گرفتن واجب است، امر به معروف و نهی از منکر نیز از واجباتی است که مکلف به انجام آن هستیم و در احادیث و روایات نیز بر انجام این فریضه واجب الهی بسیار تأکید شده است.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید با توجه به مراحل و مراتب آن صورت گیرد، اظهار کرد: هر فرد مسلمان باید خود را موظف بداند که این فریضه واجب را انجام دهد، زیرا بسیاری از گناهان از جامعه برچیده می‌شود و معروفات در جامعه رواج می‌یابد.
حجت‌الاسلام شرقی  با اشاره به تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی برای اشاعه فرهنگ غرب در جامعه اسلامی افزود: تذکر لسانی از جمله مهم‌ترین راه‌های انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است و همه باید خود را در قبال انجام این امر الهی مسئول بدانند و بیان اهداف دین اسلام در مورد سبک زندگی اسلامی،  را  مد نظر داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اصلی ترین مسائلی را که باعث شده جوانان ما به بی بندوباری کشیده شوند نبود کار و اشتغال است و ایجاد اشـتغال را عامل مهمی برای کاهش جرائم ذکر کرد.
روحانی مستقر انجیرلو افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام پذیرد دیگر نیازی به نظارت و انجام برخی از امورات که منجر به ناهنجاری های اجتماعی می‌شود نخواهد بود.
حجت‌الاسلام شرقی بر احیاء این فریضه الهی در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه نهادینه کرد و بر عمق بخشیدن به آن تلاش نمود.

captcha