«تهران شهر مهربانی» در پی ترویج سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 1398699
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
حجت‌الاسلام مرادی خبر داد:

«تهران شهر مهربانی» در پی ترویج سبک زندگی اسلامی

گروه اجتماعی: رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران شعار برنامه‌های این سازمان را «تهران، شهر مهربانی» اعلام و عنوان کرد: برنامه‌های این سازمان در سه محور سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران بر مبنای تببین برنامه‌های این سازمان با توجه به شعار «فرهنگ و اقتصاد؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است، عصر امروز، دوم اردیبهشت‌ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه اساس کار باید با مدیریت جهادی باشد تا به موفقیت دست پیدا کنیم، گفت: مدیریت جهادی با کار جهادی متفاوت است و این نوع از مدیریت درایت و علم و احتساب کار با خداوند را می‌طلبد.

تهران؛ شهر مهربانی

حجت‌الاسلام شهاب مرادی با اشاره به اینکه از دیرباز تاکنون مردم تهران افرادی مهربان شناخته شده‌اند، شعار برنامه‌های سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران را «تهران، شهر مهربانی» اعلام و عنوان کرد: برنامه‌های این سازمان در سه محور سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی دنبال می‌شود.

فرمایشات مقام معظم رهبری الگوی سبک زندگی

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران الگو و سند این سازمان در ارتباط با سبک زندگی را فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی دانست و گفت: در این حوزه به دنبال بررسی اخلاق اسلامی و رفتار شهروندی و همچنین زیست شهری هستیم. همچنین گسترش فرهنگ حلم و صبر و ارتقای فرهنگ شهروندی از دیگر موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم.

هویت دینی و انقلابی

وی با بیان اینکه در حوزه هویت به هویت دینی، هویت انقلاب اسلامی، هویت ارزشی دفاع مقدس و هویت ملی نظر داریم تصریح کرد: ابزارهای هنری در این راستا می‌توانند نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: در بخش هویت ملی پاسداشت گویش‌ها و زبان‌ها، توجه به جغرافیا، پرچم و سرود ملی و همچنین گسترش خودباوری و عزت ملی و گسترش نمادهای فرهنگ ایرانی اسلامی در اماکن عمومی مدنظر قرار گرفته است.

مدیریت تغییرات فرهنگی

وی آشناسازی شهروندان با مضرات و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی، نرم افزارهای ارتباطی و ایجاد زمینه‌های بهره‌برداری سالم را از جمله اهدافی دانست که در محور مدیریت تغییرات فرهنگی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی برخی از روش‌های کلیدی مورد استفاده در نیل به اهداف عنوان شده را چهره‌سازی و اسوه‌پردازی، پرداختن به تجلیل از مفاخر شهر تهران، فضاسازی، مواجهه‌سازی و موقعیت سازی، تولید و نشر آثار نوشتاری، جریان‌سازی و حسایت‌آفرینی با تولید تیز‌های فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و ولایت برشمرد.

احیای نمادهای جوانمردی، پهلوانی، ایثار، شهادت

وی به اجرای برنامه‌های گفت‌و‌گو‌محور با جوانان اشاره و عنوان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی فرزندآوری، نشست‌های مهارتی کنترل خشم در این راستا دنبال می‌شود. همچنین نمادسازی با محوریت احیای نمادهای جوانمردی، پهلوانی، ایثار، شهادت و اثرآفرینی فرهنگی و هنری در قالب تولید فیلم، سمفونی، تئاتر و نمایش دنبال می‌شود.

احیای بخشی از 61 برنامه تعطیل شده

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه 61 عنوان برنامه طی چهار سال گذشته به علت مشکلات مالی اجرایی نشده است گفت: در صدد هستیم این برنامه‌ها را در حد مقدور مجددا اجرایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موسیقی صرفا از نظر این سازمان واسطه‌ای برای انتقال پیام محسوب می‌شود، برگزاری کلاس‌هاس آموزشی موسیقی در فرهنگسراها را مطرود اعلام و عنوان کرد: آموزش و ترویج موسیقی جزو اهداف ما نیست.

ترویج هنر دینی

وی در ادامه با بیان اینکه ترویج هنر دینی را در دستور کار خود داریم  افزود: فرم و محتوای موسیقی باید غنی باشد در صورتی که ما در حال حاضر اسطوره‌هایی همچون استاد آهنگران و افرادی که بتوانند روح حماسه را در افراد بیافرینند کم داریم. موسیقی که در راستای کمک به تحکیم خانواده، عشق به زیارت، ترویج ایثار و فداکاری باشد در نظر ما هنر فاخر تلقی و از آن حمایت می‌کنیم.

captcha