نجات انسانیت از جهالت؛ هدف اصلی قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 1319136
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳

نجات انسانیت از جهالت؛ هدف اصلی قیام امام حسین(ع)

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت گچساران گفت: امام حسین(ع) با انگیزه حفظ دین مبین اسلام و نجات انسانیت از جهالت قیام کرد و جانش را داد تا فرهنگ مردم را به‌سمت فلاح و رستگاری رهنمون سازد.


حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده، امام جمعه موقت گچساران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: عاشورا از دیرباز تجلى‌‏گر روز درگیرى حق و باطل و روز فداکارى و جانبازى در راه دین و عقیده، شناخته شده است.



وی اظهار کرد: در دل حوادث بزرگ بشریت، حادثه بی‌نظیر عاشورا با ویژگی‌های خاص خود پس از 14 قرن نه تنها نام او را پرآوازه‌تر ساخته بلکه با گذشت سال‌ها ابعاد تازه‌ای از آن برای مردم شناسایی و تبیین می‌شود.



امام جمعه موقت گچساران بیان کرد: ماه محرم ماه ایثار و شهادت بوده و مردم مؤمن و ولایتمدار این شهرستان در عزاداری‌های دهه نخست محرم و مراسم‌های عزاداری که تاکنون ادامه دارد، حضوری فعال داشتند.



حجت‌الاسلام خواجه‌زاده عنوان کرد: حماسه عاشورا را زنان و مردانى ساختند که مرگ سرخ و شهادت را بر زندگى ذلت‏بار ترجیح دادند تا گلواژه آزادى و آزادگى همواره در تاریخ سبز بماند.



وی یادآور شد: حضور پررنگ بانوان آل‌طه در کاروان اسارت در رساندن پیام عاشورا آن‌چنان مشهود است که موجب شده حادثه بی‌نظیر عاشورا و نهضت سرخ حسینی در سراسر گیتی سایه خود را بگستراند.



امام جمعه موقت گچساران با بیان این‌که عظمت این حادثه بی‌شک مدیون حضور پررنگ بانوان آل‌طه در کاروان اسارت به رهبری شیر‌زن بنی‌هاشم زینب کبری(س) بوده است، هدف از قیام امام حسین(ع) را مبارزه با بدعت‌ها و سنت‌های نادرست عنوان کرد.



حجت‌الاسلام خواجه‌زاده تصریح کرد: امام حسین(ع) با انگیزه حفظ دین مبین اسلام و نجات انسانیت از جهالت قیام کرد و جانش را داد تا فرهنگ مردم را به‌سمت فلاح و رستگاری رهنمون سازد.



وی با تأکید بر این‌که شناخت امام حسین(ع) باید مقدمه و راهی برای شناخت خداوند باشد، ادامه داد: باید سیدالشهدا(ع) آموزگار جهانیان شده و درس‌های قیام عاشورا به‌درستی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

captcha